موقوفات قرآنی در همدان انگشت‌شمار است
کد خبر: 3829511
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

موقوفات قرآنی در همدان انگشت‌شمار است

گروه اجتماعی ــ مسئول خانه قرآن محبین اهل بیت(ع) روستای ولاشجرد ضمن تأکید بر توجه بیشتر واقفان خیراندیش به ثبت موقوفات خود در حوزه قرآن گفت: موقوفات قرآنی در استان ‌بسیار کم و انگشت‌شمار است.

موقوفات قرآنی در همدان انگشت شمار استطیبه فریدونی، مسئول خانه قرآن محبین اهل بیت(ع) روستای ولاشجرد و نخبه قرآنی تویسرکان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه در طول سال همواره برنامه‌های مختلف را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه این خانه قرآن از سال 89 کار خود را در رشته‌های حفظ، مفاهیم، روخوانی، روان‌خوانی، مداحی، تجوید و تفسیر آغاز کرده است، گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی «عارف 12 ساله» با محوریت بازخوانی وصیت‌نامه شهید احمد پناهی از برنامه‌های این مجموعه ویژه ایام تعطیلات تابستان است.

فریدونی اضافه کرد: این خانه قرآن برای اولین بار در سطح کشور، دوره مفاهیم قرآن کریم به سبک ‌حجت‌الاسلام حمید محمدی و با تدریس وی در 3 کانون فرهنگی ـ هنری تویسرکان برگزار می‌شود.

مسئول خانه قرآن محبین اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه دوره مفاهیم قرآن کریم را در شهر مقدس قم گذرانده است، بیان کرد: این دوره طی 6 ماه برای بیش از 60 قرآن‌آموز در محل 3 کانون فرهنگی ـ هنری شهید اندرزگو، اخلاص و نیایش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مفاهیم جزء 30 قرآن طی 4 روز در هفته برگزار می‌شود، ابراز کرد: در کنار برگزاری دوره‌های مفاهیم قرآن کریم، کلاس‌های سبک زندگی اسلامی- قرآنی و نهج‌البلاغه نیز در محل آستان مقدس امامزاده علی‌اصغر(ع) روستای ولاشجرد برگزار می‌شود.

این نخبه قرآنی با اشاره به اینکه 2 مربی در این مجموعه مشغول به فعالیت‌اند، یادآور شد: دوره‌های مذکور در قالب طرح نشاط معنوی در بقعه امامزاده علی‌اصغر(ع) روستای ولاشجرد و مسجد امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

فریدونی با اشاره به اینکه برنامه‌های قرآنی، فرهنگی ـ تبلیغی 10 روستای شهرستان تویسرکان را پوشش می‌دهد، بیان کرد: بیش از 500 قرآن آموز در ایام مختلف سال تحت آموزش این مجموعه قرار دارند.

کسب سه رتبه برتر در مسابقه «مدهامتان»
وی با اشاره به اینکه 20 حافظ 5 جزء قرآن در این مجموعه تربیت شده است، بیان کرد: امسال 3 نفر از پویندگان قرآنی این مرکز در مسابقات استانی «مدهامتان حائز رتبه اول تا سوم شدند، همچنین کسب سه عنوان برتر رشته کاردستی در جشنواره در امتداد نور از دیگر افتخارات خانه قرآنی محبین اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه اهدای جوایز می‌تواند در تشویق کودکان و نوجوانان به قرآن مؤثر باشد، گفت: متأسفانه پس از گذشت چند ماه از برگزاری اختتامیه این جشنواره‌ها جوایز برگزیدگان این مرکز قرآنی اهدا نشده است.

این مداح اهل بیت(ع) ضمن تأکید بر توجه بیشتر واقفان خیراندیش به ثبت موقوفات خود در حوزه قرآن گفت: استان کرمانشاه یکی از استان‌های مطرح کشور در حوزه فعالیت‌های قرآنی و موقوفات قرآنی است حال آنکه موقوفات قرآنی در استان همدان بسیار کم و انگشت‌شمار است.

وی با بیان اینکه متأسفانه بودجه‌های فرهنگی ـ قرآنی سال به سال کم می‌شود، اظهار کرد: در طول تاریخ همواره خیران دیدگاه ویژه‌ای نسبت به ساخت مدرسه و مسجد داشته‌اند، اکنون با افزایش تهاجمات فرهنگی دشمن و مهجوریت بیشتر قرآن می‌توان از ظرفیت خیران در ترویج فعالیت‌های قرآنی بهره‌مند شد.
انتهای پیام

captcha