ترور فکری جوانان در رأس برنامه‌های دشمن است
کد خبر: 3831345
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

ترور فکری جوانان در رأس برنامه‌های دشمن است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: امروز ترور فکری جوانان در رأس برنامه‌های دشمن است، زیرا عالم جوانی همان‌گونه که منشأ شور‌انگیزترین تجلیات عاطفی، روحی و بالندگی است، در معرض فتنه‌انگیزترین آسیب‌های فردی، اخلاقی و اجتماعی نیز هست.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان صبح امروز، 9 مردادماه در جمع جوانان زاهدانی در مسجد مکی، گفت: از نظر قرآن جوانی دوران قدرت است و جوان بربلندای قلّه حیات خویش ایستاده و باید از این موقعیت به نحو احسن استفاده کند.

وی با بیان اینکه جوانان مایه امید و آینده‌سازان جامعه ما هستند، افزود: رسول خدا(ص) می‌فرمایند «إنّ اللّه تعالی ملکاً ینزل فی کل لیلة فینادی یا أبناء العشرین جدّوا و اجتهدوا»، همانا که خداوند متعال فرشتگانی دارد که هر شب نزول می‌کنند و ندا می‌دهند ای جوانان بیست سال کوشش و جدّیت کنید و برای نیل به کمالات انسانی مجاهده کنید.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان بیان کرد: وقتی ما به «کتاب‌الله»، «سیرۀ انبیا(ع)» و «تاریخ ادیان» مراجعه می‌کنیم، قیام جوانان را آنجا برجسته می‌یابیم. در طول تاریخ، قیام جوانان متدین علیه شرک، کفر و خرافات بوده است.

وی افزود: الله تعالی در قرآن ایستادگی و استقامت جوانان کهف را به تصویر می‌کشد. آن‌ها وقتی از دشمنان خود احساس خطر کردند، به غار پناه بردند. در حقیقت توحید و اعتقاد بعد از مرگ، آنان را به غار آورده بود.

مولوی عبدالحمید اظهار کرد: جوانان بیشترین کسانی بودند که در غزوه بدر، اُحد و احزاب از پیامبر اکرم(ص) حمایت کردند و با ایشان از مکه به مدینه هجرت کردند و آنجا به عبادت پروردگارشان مشغول شدند.

وی ادامه داد: شما جوانان در ماه مبارک رمضان، عیدین، نمازهای جمعه و محافل دینی، رونق مساجد و جامعه ما هستید؛ این حضور پررنگ را تداوم بخشید و نگذارید وسوسه‌های دشمن شما را از حضور در محافل دینی بازدارد.

این عالم اهل سنت بیان کرد: امروز ترور فکری جوانان در رأس برنامه‌های دشمن است، زیرا عالم جوانی همان‌گونه که منشأ شور‌انگیزترین تجلیات عاطفی، روحی و بالندگی است، در معرض فتنه‌انگیزترین آسیب‌های فردی، اخلاقی و اجتماعی نیز هست.

وی افزود: غفلت از تربیت و هدایت نسل جوان، موجب خسران و مایه حرمان دولت‌هاست. دشمن امروز مشغول تبلیغات سوء و تحریک خواهشات است؛ آن‌ها می‌خواهند جوانان به اعتیاد، مخدرات و لهو و لعب گرفتار شوند؛ ما باید بیدار باشیم.

امام جمعه اهل سنت زاهدان خطاب به جوانان گفت: شهوت‌پرستان و نفس‌پرستان می‌خواهند شما را از مسیر «دین»، «عفت» و «حیا» به راه شیطان و نفس چرخش بدهند. بدانید که زنا، فحشا، فساد و اعتیاد، رفتن به‌دنبال شیطان‌پرستی و نفس‌پرستی است.

مولوی عبدالحمید با اشاره به اینکه بیکاری موجب پریشانی جوانان شده و مسئولان نباید بگذارند نیروی جوانان ما هدر برود، از جوانان خواست تا تکیه آنان به دولت نباشد، بلکه به‌دنبال تحصیل علم و مهارت‌آموزی رفته و به زندگی خود سامان بدهند.

انتهای پیام

captcha