طرح «بصیرت عاشورایی» در زنجان اجرا می‌شود
کد خبر: 3831899
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵

طرح «بصیرت عاشورایی» در زنجان اجرا می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف استان زنجان با اشاره به اینکه مراسم محرم در پایتخت شور و شعور حسینی باید باشکوه و شایسته برگزار شود، گفت: اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۵۰ امامزاده پیش‌بینی شده است.

طرح بصیرت عاشورایی در ۵۰ امامزاده زنجان برگزار می‌شودحجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در مورد برنامه‌های ایام محرم اظهار کرد: زنجان با پیشینه مذهبی و ارادت به اهل‌بیت (ع)، عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را به خود اختصاص داده است و باید برنامه‌های محرم و صفر با کیفیت بسیار خوبی برگزار شود.

وی به همکاری مطلوب حسینیه و زینبیه اعظم با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اشاره و بیان کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان داده که برنامه‌های عزاداری در استان زنجان بدون کوچک‌ترین حاشیه و مشکل برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه بیشترین اوج برنامه عزاداری استان زنجان از هشتم تا دوازدهم محرم اسـت، گفت: امسال به دلیل تقارن محرم با تعطیلات تابستان مسافران زیادی در این روزها در مراسم عزاداری شرکت می‌کنند و باید تمهیدات لازم برای حضور مسافران با برنامه‌ریزی درست فراهم شود.

این مسئول ادامه داد: طبق سنوات گذشته امسال هم بقاع متبرکه و امامزادگان استان برای اسکان و پذیرایی مسافران فراهم خواهد شد تا عزاداری سالار شهیدان به طور شایسته برگزار شود.

جنتی به اجرای طرح بصیرت عاشورایی اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته در بیش از ۳۱ بقعه متبرکه استان زنجان این طرح اجرا شد و امسال هم در بیش از ۵۰ امامزاده استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برگزاری خیمه‌های معرفت در جوار بقاع شاخص استان زنجان و همایش رهروان زینبی هم در بقاع متبرکه استان از برنامه‌های اوقاف است.
انتهای پیام

captcha