جشنواره آیات مصور مهرماه برگزار می‌شود
کد خبر: 3833416
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

جشنواره آیات مصور مهرماه برگزار می‌شود

گروه فعالیت‎‌های قرآنی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: جشنواره دو سالانه آیات مصور مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

جشنواره آیات مصور مهرماه برگزار می‌شود/ همدان؛ میزبان جشنواره مد و لباس غرب کشوربه گزارش ایکنا از همدان، احمدرضا احسانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، در بازدید از این خبرگزاری به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران چشم و گوش جامعه هستند.
وی افزود: بررسی و شناخت جامعه مستلزم شناسایی دقیق مشکلات و آسیب‌های آن توسط اصحاب رسانه و تجزیه و تحلیل دقیق و تخصصی بروی این مسائل و مشکلات است.
احسانی اضافه کرد: تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات جامعه توسط اصحاب رسانه به مسئولین کمک می‌کند تا در لسیت برنامه و اقدامات اجرایی خود به آسیب شناسی مباحث مذکور و تلاش در رفع آن نیز بپردازند.
مدیر کل ارشاد اسلامی استان ادامه داد: علاوه بر رفع مشکلات جامعه با اقدامات خوب خبرنگاران در حوزه تجزیه و تحلیل این فرصت را نیز فراهم می‌آورد تا مسئولین برنامه و اقدامات خود را کارشناسی شده و با زیر بنای علمی پیش ببرند.
وی با اشاره به اینکه خبرگزاری ایکنا در مکان مهمی همچون دانشگاه قرار گرفته است عنوان کرد: خبرنگاران باید از ظرفیت خوب دانشگاه استفاده کرده و از نیرو متخصص اساتید و دانشجویان در شناسایی مشکلات و موانع پیشرفت فرهنگ و هنر استان بهره مند شوند.
احسانی ابراز کرد: با گذشت زمان ذائقه مردم و جامعه از رسانه‌های مکتوب فاصله و به سمت رسانه‌های دیجیتالی تغییر یافته است که بی‌شک این مهم از بعد کیفی روز به روز بهتر از پیش خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات این مجموعه در دو حوزه ملی و استانی انجام می‌شود گفت: انجام و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی، هنری، تبلیغی و دینی، تشویق‌ و حمایت‌ از نویسندگان‌، شعرا، ادبا، هنرمندان‌، سینماگران‌ و روزنامه‌نگاران‌‌ به‌ منظور تقویت‌ روحیه‌ تحقیق‌ و تتبع‌ و آفرینش‌های‌ فرهنگی‌ و هنری از جمله برنامه‌های این سازمان است.
احسانی ادامه داد: بسیاری از فعالیت و برنامه‌های این مجموعه متأثر از قومیت و فرهنگ و تمدن استان‌ها است، از آنجا که استان همدان استانی تاریخی و با قومیت‌های مختلف لر، فارس، ترک، لک و کرد است بسیاری از برنامه‌های این مجموعه متناسب با فرهنگ این استان پیش می‌رود.
وی اشاره‌ای به جشنواره آیات مصور در استان داشت و عنوان کرد: این جشنواره مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد گفتنی است باوجود تخصیص بودجه ۵۰ درصدی این جشنواره از سوی وزارت ارشاد٬ ۲۰ درصد اعتبار نیز از سوی اداره ارشاد استان برای برگزاری جشنواره آیات مصور اختصاص‌یافته است.
مدیرکل ارشاد استان از برگزاری اولین جشنواره مد و لباس غرب کشور در همدان خبر داد و بیان کرد: مهرماه سال جاری استان همدان میزبان جشنواره مد و لباس غرب کشور با موضوع لباس اداری بانوان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه مد و لباس کاری فرهنگی است نه دستوری عنوان کرد: بیش از 25 دستگاه در امر عفاف و حجاب دخیل هستند که دراین‌بین اداره ارشاد به‌عنوان یکی از 25 دستگاه وظیفه فرهنگ‌سازی و الگودهی را بر عهده دارد.
احسانی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش، یک از ارگان‌های مهم در تبیین فرهنگ عفاف و حجاب است گفت: دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی کشور و سایر دستگاه‌های دولتی در ترویج امر عفاف و حجاب دخیل‌اند.
انتهای پیام

 

captcha