آزادی ۹ زندانی جرایم غیرعمد در خراسان‌جنوبی به‌همت اوقاف
کد خبر: 3836981
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

آزادی ۹ زندانی جرایم غیرعمد در خراسان‌جنوبی به‌همت اوقاف

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد توسط اوقاف، گفت: قرار است ۲۸۰ زندانی در کشور از این محل آزاد شوند که سهم خراسان‌جنوبی ۹ زندانی است.

آزادی 9 زندانی جرائم غیرعمد در خراسان‌جنوبی به همت اوقافبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، امروز، 2 شهریور، در نشست خبری، به تشریح اقدامات و برنامه‌های انجام شده در دهه ولایت پرداخت و گفت: برنامه‌های دهه ولایت از ۹ ذی‌الحجه تا ۱۸ ذی‌الحجه در 55 امامزاده خراسان‌جنوبی برگزار شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اوقاف در دهه ولایت علوی و اکمال دین نبوی با دو اصل اجرای نیات واقفان و تبدیل بقاع به قطب فرهنگی برگزار شد، بیان کرد: برنامه‌های جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی با برگزاری دعای عرفه در 23 بقعه شاخص استان و با حضور مردم ولایتمدار استان آغاز شد.

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری نماز باشکوه عید قربان در سطح بقاع متبرکه در روز ۲۱ مردادماه، افزود: نماز باشکوه عید قربان در 12 بقعه شاخص استان با هماهنگی ستاد نماز جمعه استان و شهرستان‌ها اقامه شد.

بخشی‌پور از برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی(ع) در ۲۶ مرداد در 13 بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: قرائت زیارت جامعه کبیره در شب میلاد امام هادی(ع) و مدیحه‌سرایی مداحان برجسته استانی و کشوری از دیگر ویژه‌برنامه‌های میلاد امام هادی(ع) در بقاع متبرکه بود.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ بانوان ولایی در عصر روز عید غدیر، اظهار کرد: این همایش با هدف تبیین سبک زندگی ولایت‌مدارانه و تربیت فرزندان علوی در 9 بقعه متبرکه استان و با حضور 2800 نفر از بانوان استان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جشن سراسری عيد غدير در 26 بقعه متبرکه استان با حضور بیش از 21 هزار نفر برگزار شد، بیان کرد: همچنین همزمان با عید غدیر 9 کاروان شادی جشن ولایت علوی از نقاط مشخص در شهرها و مراکز استان‌ها به سمت بقاع متبرکه با حضور بیش از 10 هزار نفر راه‌اندازی شد.

بخشی‌پور راه‌اندازی انجمن ياوران غدير، برپایی 7 خیمه معرفت، سخنرانی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع سبد کالا میان نیازمندان، برگزاری مسابقات غدیرشناسی، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدای مجاور امامزادگان، تجلیل از سادات و برپایی محافل انس با قرآن كريم در امامزادگان و بقاع متبركه شاخص را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این دهه عنوان کرد.

وی بیان کرد: اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امامزادگان، قرائت میثاق نامه در عید غدیر و پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمک‌های مردمی از دیگر برنامه‌های اوقاف خراسان‌جنوبی همزمان با دهه ولایت و امت در بقاع متبرکه بوده است.

ثبت 82 موقوفه با نیت غدیر در خراسان‌‌جنوبی

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی از ثبت 82 موقوفه با نیت غدیر در خراسان‌‌جنوبی خبر داد و افزود: از این تعداد 28 موقوفه با نیت اطعام و پذیرایی غدیر و 11 موقوفه با نیت افطاری غدیر در استان خراسان‌جنوبی به ثبت رسیده است.

بخشی‌پور برپایی سفره‌های اطعام را از دیگر برنامه‌های اوقاف استان خراسان‌جنوبی از محل موقوفات ذکر و مطرح کرد: همزمان با شب و روز غدیر هشت هزار و 250 نفر از محل اجرای نیت موقوفات و کمک‌های خیرین در بقاع متبرکه استان اطعام شدند.

وی با اشاره به طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد از محل موقوفات، گفت: با عنایت به رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مبنی بر تقویت کارکردهای خیریه در امور اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیران برای کاهش آسیب‌های جامعه تلاش‌هایی آغاز شده است.

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح سراسری آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد از محل موقوفات در کل کشور در حال اجراست که قرار است ۲۸۰ زندانی در کشور از این محل آزاد شوند، بیان کرد: سهم خراسان‌جنوبی 9 زندانی است که از این تعداد چهار نفر از زندان بیرجند، سه نفر از زندان طبس و دو نفر از زندان فردوس آزاد می‌شوند.

بخشی‌پور میزان بدهی این زندانیان را بیش از 50 میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: این مبلغ با مشارکت‌ عموم مردم، خیران و عواید موقوفات مرتبط توسط اوقاف استان خراسان‌جنوبی جمع‌آوری شده و به محض انجام کارهای اداری به آغوش خانواده‌هایشان باز می‌گردند.

وی خواستار مشارکت خیران و آحاد مردم در این طرح شد و بیان کرد: شهروندان و خیران می‌توانند کمک‌های خود را برای اجرای طرح آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به شماره ‌کارت ۶۲۸۰۲۳۱۳۸۰۰۱۸۰۰۱ به نام «آزادی زندانیان جرایم غیرعمد» یا حساب شماره ۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ بانک مسکن به نام سازمان اوقاف و امور خیریه واریز کنند.

انتهای پیام

captcha