وجود 7000 مكان مذهبی در فارس/ لزوم تقابل با تطهیر رژیم پهلوی
کد خبر: 3838401
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴

وجود 7000 مكان مذهبی در فارس/ لزوم تقابل با تطهیر رژیم پهلوی

گروه اجتماعی ـ رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس از وجود بیش از 7 هزار مكان مذهبی اعم از مساجد، حسینیه‌ها، مهدیه‌ها، فاطمیه‌ها، قدمگاه‌ها و بقاع متبركه در این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیین بزرگداشت هفته جهانی مساجد و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت امشب، 6 شهریورماه در مسجد جامع شهدا شیراز برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در این مراسم گفت: در اجلاس وزرای كشورهای اسلامی تصویب شد كه روز آتش زدن مسجد الاقصی به نام روز جهانی مساجد نامگذاری شود و از همان زمان این جرقه تبدیل به یک موج و جریانی در ارتباط با تبیین جایگاه مساجد و وضعیت کنونی که امروز مساجد دارند، شد.
وی با بیان اینكه وضعیت كنونی مساجد و چگونگی بهره‌برداری از آن‌ها تبدیل به یك گفتمان شده است، مهم‌ترین بستر و فرصت تبیین این گفتمان را نیز هفته جهانی مساجد عنوان كرد.
رضایی از وجود بیش از 7 هزار مكان مذهبی در استان فارس خبر داد و گفت: از این تعداد 5 هزار مسجد، یك هزار و صد بقاع متبركه، بیش از یك هزار فاطمیه، حسینیه، قدمگاه و مهدیه هستند كه تمام این‌ها ظرفیت‌هایی برای تبلیغ دین و ارزش‌های دینی هستند.
رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس با تأكید بر اینكه مساجد باید جوابگوی نیازهای مادی و معنوی مردم شوند، گفت: معنی واقعی این موضوع رسیدن مسجد به طراز اسلامی است. در صدر اسلام هم همین بود و همه مسائل جوامع اسلام در مساجد مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفت که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی بتوانیم مساجد خود را به این درجه برسانیم تا مساجد به جایگاهی که باید باشد دست پیدا کنند.
وی همچنین به فرا رسیدن هفته دولت اشاره كرد و گفت: قطعاً شبكه تبلیغ و روحانیت نیز در این هفته خدمات دولت‌های مختلف را برای مردم بازگو می‌كنند. ضمن اینكه باید یك بازبینی هم نسبت به خیانت رژیم پهلوی داشته باشیم زیرا در برخی از محافل بعضی‌ها به دنبال تطهیر عملكرد نحس رژیم پهلوی هستند و وظیفه روحانیت است كه نسبت به این موضوع توجه كافی داشته باشند.
یادآور می‌شود، در انتهای این مراسم از تعدادی از فعالان مساجد استان فارس تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha