استقبال روزافزون تایلندی‌ها از میراث فرهنگی و تمدنی ایران
کد خبر: 3838423
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
سفیر تایلند در دیدار از المصطفی(ص) مطرح کرد:

استقبال روزافزون تایلندی‌ها از میراث فرهنگی و تمدنی ایران

گروه حوزه‌های علمیه – سفیر تایلند با بیان اینکه مراودات سیاسی و رسانه‌ای را از مهم‌ترین عوامل تقویت صنعت گردشگری برشمرد و اظهار کرد: میراث فرهنگی و تمدنی ایران، از جاذبه‌هایی به شمار می‌رود که استقبال روزافزون تایلندی‌ها را برای مسافرت به ایران به دنبال داشته است.

به گزارش ایکنا،‌ کالایانا ویپاتی پومی پراتس با حضور در مجتمع جامع امام خمینی (ره) وابسته به جامعةالمصطفی(ص) العالمیة از نزدیک با فعالیت‌های این مجموعه آشنا و با حجت‌الاسلام مجید قنبری، معاون ارتباطات بین‌الملل المصطفی (ص)، دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده عالی دولت تایلند در ایران با بیان اینکه ارتباطات و توسعه همکاری‌های دو ملت ایران و تایلند پیشرفت‌های خوبی داشته است، اظهار کرد: دانشجویان و دانش‌پژوهان تایلندی جامعةالمصطفی(ص) همواره قدردان خدمات این نهاد هستند و من به نوبه خودم از جامعةالمصطفی(ص) به دلیل ارائه خدمات به دانش‌پژوهان تایلندی سپاس‌گزارم.

وی ضمن ارائه تاریخچه‌ای از روابط ایران و تایلند، افزود: با توجه به شرایط ایران در خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران برای تایلند، کشوری مهم و استراتژیک است.

سفیر تایلند در ایران با اشاره به اینکه روابط دیپلماتیک ایران و تایلند از سال ۱۹۵۵ آغاز شده است، بیان کرد: با وجود عمر شصت ساله روابط ایران و تایلند، روابط دو ملت به بیش از چهارصد سال برمی‌گردد.

وی سفر‌های متقابل هیئت‌ها و مقامات ایرانی و تایلندی را نشان‌دهنده عمق روابط دوستانه دو کشور دانست و اذعان کرد: وجود نهاد‌های بین‌المللی همچون سازمان ملل، فرصت‌های خوبی برای ایجاد و تقویت ارتباط هیئت‌های اعزامی دو کشور ایجاد می‌کند.

سفیر تایلند در ایران برجام را الگویی برای پایبندی ایران به توافقات بین‌المللی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران از آغاز برجام، همواره به تعهدات خود پایبند بوده، هیچ گونه عملی که توافق برجام را نقض کند، انجام نداده است.

وی شکل‌گیری کمیسیون‌های مشترک بین دولت ایران و تایلند را از مکانیسم‌های مهم روابط اقتصادی دو کشور برشمرد و ضمن اشاره به گستره محصولات صادراتی دو کشور، ابراز کرد: میزان واردات و صادرات ایران و تایلند، همواره در حال نوسان است و علی‌رغم کاهش صادرات و واردات در دوره‌های اخیر، دولت تایلند همواره به دنبال تقویت ارتباطات اقتصادی با ایران است.

سفیر تایلند در ایران ضمن اشاره به زمینه‌های همکاری ایران و تایلند، بیان کرد: صنعت گردشگری، از مؤلفه‌های مهم و تأثیرگذار در ایجاد و تقویت ارتباطات فرهنگی دو ملت، به منظور آشنایی مردمان سرزمین‌ها با هویت‌های اجتماعی یکدیگر است.

کالایانا ویپاتی پومی پراتس مراودات سیاسی و رسانه‌ای را از مهم‌ترین عوامل تقویت صنعت گردشگری برشمرد و اظهار کرد: میراث فرهنگی و تمدنی ایران، از جاذبه‌هایی به شمار می‌رود که استقبال روزافزون تایلندی‌ها را برای مسافرت به ایران به دنبال داشته است.

وی زمینه‌های بهداشتی را از دیگر پارامتر‌های ارتباطی دو کشور دانست و اذعان داشت: ایران در زمینه تولید دارو قوی ورود کرده است و بدون هیچ چشم‌داشتی، فنون داروسازی را به تایلند و کشور‌های دیگر ارائه می‌کند؛ تایلند نیز در عرصه فناوری ارزش افزوده و نگه‌داری محصولات کشاورزی، حرفی برای گفتن دارد.

سفیر تایلند در ایران مباحث آموزشی را از دیگر ابعاد ارتباطی ایران و تایلند دانست و بیان کرد: امکانات آموزشی و پژوهشی که ایران به دانشجویان و دانش‌پژوهان تایلندی ارائه می‌کند، سبب گسترش روزافزون حضور تایلندی‌ها در ایران شده است؛ امیدواریم بتوانیم با تقویت تفاهم‌نامه‌های همکاری میان‌دانشگاهی با هدف تبادل دانشجو، به دستاورد‌های ارزشمندی دست یابیم.

وی با تأکید بر اینکه باید روابط ایران و تایلند در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گسترش روزافزونی داشته باشد، اظهار کرد: روابط ایران و تایلند بر مبنای منافع ملی دو کشور ترسیم شده است و در جلسه‌ای که با حضور سفرای تایلند در خاورمیانه برگزار شد، ایران با توجه به مسائل سیاسی و جغرافیایی، اهمیت فوق‌العاده‌ای داشت.

انتهای پیام

captcha