برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی وزارت نیرو در مشهد
کد خبر: 3838733
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی وزارت نیرو در مشهد

گروه شهرستان‌هاــ پانزدهمین جشنواره ملی قرآن و نماز فرزندان کارکنان وزارت نیرو، شامگاه گذشته هشتم شهریورماه با معرفی برگزیدگان در رشته‌های مختلف به کار خود پایان داد.

برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی وزارت نیرو در مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین قرنفلی، سرپرست امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در مراسم پایانی پانزدهمین جشنواره قرآنی کارکنان شاغل وزارت نیرو که در اردوگاه ثامن الحجج(ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: وزارت نیرو همه ساله مسابقات قرآنی را در قالب جشنواره قرآن و نماز ویژه کارکنان، همکاران و فرزندان شاغلان برگزار می‌کند که این دوره از مسابقات ویژه فرزندان همکاران برگزار شده است.

وی با بیان اینکه جهان‌بینی قرآن بحث مهمی است و برای ما فرض مسلم است که قرآن آخرین کتاب آسمانی بوده و بعد از آن کتابی نمی‌آید، افزود: تمام آن‌چه که برای بشر لازم است در قرآن کریم ذکر شده و برای اینکه فرد بتواند وارد مراحل دینی و قرآنی شود باید اصول و قواعد مربوطه را رعایت کند و مرحله نخست آن این است که فرد نباید گناه کند.

قرنفلی تصریح کرد: با ظرف کثیف نمی‌‎توان وارد مراحل دینی شد و پیشنهاد قرآن کریم این است که این کتاب مقدس به صورت ترتیلی خوانده شود، انسانی که می‌خواهد قرآن بخواند باید سه شرط ترتیل، اخلاص و تعظیم را داشته باشد و خدمت به قرآن و عامل بودن به آن را در دستور کار خود قرار بدهد.

سرپرست امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو با اشاره به اینکه ۳۰۰ نفر از فرزندان نخبه دختر و پسر دانش‌آموز همکاران وزارت نیرو که موفق به عبور از مرحله استانی این جشنواره و کسب رتبه‌های برتر شده بودند، طی دو روز گذشته در مشهد به رقابت پرداختند، عنوان کرد: در این دوره از رقابت‌ها فرزندان کارکنان وزارت نیرو در هشت رشته اذان، قرائت، حفظ، مفاهیم قرآنی، آموزه‌های قرآن و نماز در دو مقطع تحصیلی ویژه دانش‌آموزان پایه پنجم تا نهم و دانش‌آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم در مشهد رقابت کرده و با نظر هیات داوران نفرات اول تا سوم دختر و پسر هر رشته انتخاب شدند.

در این مراسم همچنین حسین اسماعیلیان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نیز طی سخنانی با بیان اینکه بار دیگر افتخار می‌کنیم که مشهدالرضا(ع) میزبان برگزاری مسابقات قرآن و نماز فرزندان همکار وزارت نیرو شد، گفت: سالیان متمادی با محدودیت آب مواجه هستیم و استمرار این خدمات نیاز به پروژه‌های بزرگ و تامین منابع مالی دارد.

وی بیان کرد: وجود دو عامل بسیار بزرگ نیروی انسانی کارآمد و توجه به امور فرهنگی و دینی سبب شده که ما بتوانیم مشکلات را در چند سال اخیر پشت سر بگذاریم. تعداد دستگاه‌های اجرایی محدودی هستند که در بحث فرهنگی و دینی برای خانواده‌ها و فرزندان فعالیت دارند اما در این زمینه وزارت نیرو اقدامات وسیعی انجام داده است.

اسماعیلیان با تاکید بر اینکه توجه به نماز و امور دینی سبب پرورش هرچه بهتر فرزندان می‌شود و باید با سه ویژگی محبت به پیامبر(ص)، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و قرآن فرزندان خود را تربیت کنیم، افزود: تربیت فرزند آنقدر دارای اهمیت است که سوره‌هایی در قرآن نیز به صورت اختصاصی به این موضوع اشاره دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اضافه کرد: یکی از برتری‌های وزارت نیرو نسبت به دستگاه‌های اجرایی دیگر این است که در حوزه‌های فرهنگی، عفاف و حجاب ، نماز پیشرو بوده است.

در این مسابقات قرآن کشوری در مرحله نهایی ۴۸ دانش‌آموز دختر و پسر فرزندان شاغل وزارت نیرو از شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، آب روستایی، برق منطقه‌ای، توزیع برق از استان‌های خراسان رضوی، گیلان، گلستان، زنجان، اصفهان، یزد، آذربایجان‌غربی، خوزستان، کرمان، قم، لرستان، اردبیل، مرکزی، هرمزگان، آذربایجان‌شرقی، مازندران به عنوان برگزیدگان این دوره از مسابقات معرفی و از آنان تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha