تئاتر و سینمای ما از خلأ متن و نمایشنامه و فیلم‌نامه رنج می‌برد
کد خبر: 3840209
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹

تئاتر و سینمای ما از خلأ متن و نمایشنامه و فیلم‌نامه رنج می‌برد

عضو هیئت داوران جشنواره نمایشنامه‌نویسی اقتباس گام دوم گفت: تئاتر و سینمای ما از خلأ متن و نمایشنامه و فیلم‌نامه رنج می‌برد درصورتی‌که ادبیات ما پربار است و می‌توان از آن اقتباس کرد.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: سیدمهدی شجاعی، نویسنده و از اعضای هیئت داوران جشنواره نمایشنامه‌نویسی اقتباسی گام دوم، بعد از ظهر امروز در نشست خبری این جشنواره در نگارخانه رضوان مشهد، بیان کرد: آنچه تئاتر و سینمای ما از آن رنج می‌برد، خلأ متن و نمایشنامه و فیلم‌نامه است؛ درصورتی‌که ادبیات ما بسیار پربار است و می‌توان از آن اقتباس کرد.

وی با بیان اینکه در سینما و تئاتر ما، کمترین بها به متن داده شده است و در صورت توجه، شاهد اتصال این وجه از هنر با متن خواهیم بود، ادامه داد: این جشنواره با حراست تمام به این خلأ توجه کرده و برای به ثمر رسیدنش تلاش می‌کند.

سعید تشکری، یکی از اعضای هیئت داوران این جشنواره اظهار کرد: ۱۸۴ متن به این جشنواره ارسال شده که شامل ۲۲ نمایشنامه کامل و مابقی طرح است. امروز، نخستین مرحله داوری طرح‌های برگزیده انجام گرفت و ۳۹ طرح به مرحله بعدی راه پیدا کردند.

وی افزود: گام بزرگی که اکنون برداشته‌ایم، رفتن به‌سوی اقتباس از آثار مطرح ایران و جهان است که این امر خوبی برای مشکلی که در حوزه نمایشنامه با آن روبه‌رو هستیم، خواهد بود.

همچنین محمدعلی چمی‌گو، مسئول شورای سیاست‌گذاری جشنواره نمایشنامه‌نویسی اقتباسی گام دوم نیز، هدف اصلی این جشنواره را اینگونه عنوان کرد: تلاش شده تا به متون خوبی که از ادبیات ما اقتباس شده است، برسیم و توجه ویژه‌ای را به متون داخلی و ادبیات خودمان داشته باشیم.

وی بیان کرد: همچنین این جشنواره کمک می‌کند از نگاهی که اکنون به میزان زیادی در تئاترمان وجود دارد و نشان‌دهنده توجه به ادبیات غربی است، فاصله بگیریم.

انتهای پیام

captcha