برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی» در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3840334
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲

برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی» در کهگیلویه و بویراحمد

گروه فرهنگی ـ معاون فرهنگی اوقاف کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 7 نقطه سطح استان همزمان با ششمین روز از ماه محرم خبر داد.

برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی» در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام قاسم مؤمنی‌شاد، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امروز، 14 شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همایش شیرخوارگان حسینی، آئین سوگواری به یاد حضرت علی ‌اصغر(ع) است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌‌اند، ضمن اینکه این مراسم صبح نخستین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌‌ها، بقاع متبرکه و تکایای کشور برگزار می‌‌شود.
وی افزود: این اجتماع عظیم، پیام انتظار و آماده ‌باش برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) و پیام مبارزه با استکبار جهانی را دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بقعه متبرکه امامزاده سید محمد(ع) سی ‌سخت، بی ‌بی خاتونین(س) مارگون بویراحمد، آقامیر(ع)کهگیلویه، امامزاده محمد(ع) سرآبیز باشت، امامزاده سید صفدر(ع) طولیان کهگیلویه، امامزاده میرسالار(ع) دیشموک و مسجد شهیدان گچساران میزبان مراسم شیرخوارگان حسینی هستند.
مؤمنی‌شاد تصریح کرد: در برخی امامزادگان مراسم «شیرخوارگان حسینی» صبح‌ها و در برخی دیگر از امامزادگان به علت گرمای هوا عصرها برگزار خواهد شد.
وی برپایی «خیمه‌‌های معرفت» در جوار بقاع شاخص استان و همایش «رهروان زینبی» در بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌‌ها در ایام محرم دانست و ابراز کرد: همایش «رهروان زینبی» با هدف تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س)، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه، قرائت میثاق ‌نامه خواهران برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی ویژه بانوان اجرا می‌شود.
انتهای پیام

captcha