راهبرد امام حسین(ع) در مقابله با تحریم اقتصادی عملی شود
کد خبر: 3840422
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

راهبرد امام حسین(ع) در مقابله با تحریم اقتصادی عملی شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه مشهد گفت: باید در عرصه مقابله و مقاومت با تحریم اقتصادی راهبرد امام حسین(ع) عملی شود و دقیقاً همانگونه که مقام معظم رهبری نسخه اقتصاد مقاومتی را چند سال است دادند، همان نسخه را اجرا کنیم که از راهبرد سیدالشهدا(ع) گرفته شده است.

راهبرد امام حسین(ع) در مقابله با تحریم اقتصادی عملی شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد امروز، 15 شهریورماه در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: مسئله‌ای که ما در تابلوی انقلاب کربلا داریم، مسئله‌ای است که در همه موقعیت‌ها، در همه بحران‌ها و جریان‌ها در عرصه‌های سیاسی زندگی ما، موضوعش در تابلوی کربلا موجود بوده و ما به‌خوبی می‌توانیم راهبرد را از قیام سیدالشهدا(ع) اخذ کنیم.

وی افزود: اولین برخورد دشمن با سیدالشهدا(ع) تحریم اقتصادی بود که آب را به روی اصحاب و اهل‌بیت امام حسین(ع) بستند و این یک نوع تحریم اقتصادی آن هم در وضع کامل فشار و شکنجه سختی بود. در آن روز شاید به گونه دیگری نمی‌شد سیدالشهدا(ع) را تحریم اقتصادی کرد. این تحریم اقتصادی لشکر عمر سعد نسبت به امام حسین(ع) با تحریم اقتصادی آمریکا نسبت به ما شیعیان امام حسین(ع) قابل تطبیق است.

علم‌الهدی با اشاره به برخورد امام حسین(ع) در برابر تحریم اقتصادی آب، بیان کرد: هیچ کجا امام حسین(ع) رفع تحریم را از دشمن تقاضا نکرد و نگفت به من آب بدهید، آب را بر من آزاد کنید و یا تحریم آب را بردارید زیرا اگر اظهار می‌کرد که آب را باز کنید و جلوی تحریم را بگیرید، دشمن متوجه می‌شد سیدالشهدا از این جهت در مضیقه قرار گرفتند؛ بنابراین فشار را بیشتر می‌کردند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: حضرت برای اینکه دشمن احساس نکند در مضیقه قرار گرفتند، هیچ کجا در مقابل تحریم‌ها به دشمن نگفت که رفع تحریم کنید، آب را بردارید، مذاکره کنید و قرارداد ببندید که رفع تحریم کنید، اگر امام حسین(ع) در جایی هم اظهار عطش یا فشار در تحریم آب می‌کرد نه اینکه از دشمن می‌خواست تحریم را بردارد، بلکه می‌خواست تابلویی بالا ببرد و نشان دهد سیدالشهدا(ع) از نظر مقاومت در برابر تحریم دشمن تا کجا مقاومت می‌کند.

سیدالشهداء(ع)، تابلوی مقاومت در برابر تحریم را بالا برد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: علی اصغر(ع) را در برابر لشکر آورد، نه اینکه رفع تحریم کرده و آب را آزاد کند، بلکه برای اینکه مقاومت خود را نشان دهد، یعنی در برابر مقاومت در برابر تحریم دشمن تا اینجا ایستاده است. سیدالشهدا(ع) تابلوی مقاومت در برابر تحریم را بالا برد. آیا این تنها روضه، اشک و احساس است یا این سرمشق، راهبرد و درس است؟

وی گفت: سیدالشهدا(ع) در برابر تحریم اقتصادی دشمن و تحریم آب، دست روی دست نگذاشت. این راهبرد امام حسین(ع) در برابر تحریم اقتصادی دشمن که آب را جیره‌بندی کرده و از مسیر غیرعادی آب وارد کردند، در حقیقت راهبردی برای امروز ما در برابر تحریم اقتصادی دشمن است که این راهبرد را مقام معظم رهبری به شکل یک برنامه با همه شاخصه‌ها و مؤلفه‌ها به‌عنوان اقتصاد مقاومتی ارائه دادند.

علم‌الهدی بیان کرد: راهبرد مقام رهبری درس کربلا بوده و همه درس‌ها از کربلا و اهل‌بیت(ع) گرفته شده است. عزیزان ما در عرصه مقابله و مقاومت با تحریم اقتصادی راهبرد امام حسین(ع) را عملی کنند و دقیقاً همانگونه که مقام معظم رهبری به‌عنوان حجت ولی خدا نسخه اقتصاد مقاومتی را چند سال است دادند و مؤلفه، شاخصه و راهکار را گفتند که این همه اقتصاددان در ممکلت و دنیا نتوانستند به یک گوشه این راهکارها و مؤلفه‌ها ایراد بگیرند، همان نسخه را اجرا کنیم که از راهبرد سیدالشهدا(ع) گرفته شده تا مقابل دشمن در تحریم اقتصادی مقاومت کنیم، نه اینکه دشمن هر روز یک برنامه داشته و یک کلک بزند و ما هم در مقابلش تسلیم و زبون، سفر پیاپی و 100 دقیقه حرف زدن.

امام جمعه مشهد گفت: چهار سال است دنیای آمریکا و اروپا با یک تعامل کلاهبرداری با ما عمل می‌کنند و اینکه ما هم در مقابل تمام این کلاهبرداری‌ها ذلیلانه بایستیم و تخلف‌های دشمن را بپذیریم، این با کدام معیار ولایی و حسینی بودن ما در این نظام درست در می‌آید؟ 16 ماه است که آمریکا از برجام خارج شده، همه مراوده‌هایی که اروپا در این 16 ماه با ما داشت را با ساده‌ترین تا بزرگ‎ترین اندیشه‌ها تحلیل کنید، غیر از کلاهبرداری و کلک و روباه‌بازی با ما چه بوده است؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: روزی که آمریکا می‌خواست از برجام بیرون رود، به اروپایی‌ها گفت اگر شما کاری می‌کنید ایران را در تعطیل فناوری غنی‌سازی هسته‎ای نگه دارید، من بیرون روم که اروپایی‌ها به آمریکایی‌ها قول دادند. اروپا و آمریکا دو تا نیست، یک جریان جنایت است. 16 ماه با ما بازی کردند، یک روز صحبت اس پی وی داشتند و چند ماه ما را سرگردان آن کردند و بعد آن را به هم زدند. بعد بحث اینستکس را آوردند و 9 ماه روی آن بحث می‌کنند. در نهایت گفتند 15 میلیارد پول در حساب بانکی می‌گذاریم، از این چرندیات و دروغ‌ها گفتند.

وی افزود: روز گذشته وزیر دارایی فرانسه از پاریس به واشنگتن رفته تا با آمریکایی‌ها حرف بزند که ببینند با این طرح موافق هستند یا مخالف. کلک‌بازی را ببینید. دنیای ارتباط و توسعه ارتباط دیجیتالی جهان است، مگر بخواهند بفهمند نظر آمریکا چیست باید وزیر دارایی فرانسه به آمریکا برود؟ بحث وقت‌گذرانی و کلک‌زنی است که اگر قرار شد هریک ماه ما را در جریان برجام با آن تعهدات لعنتی برجام در تعطیل فناوری غنی‌سازی هسته‌ای نگه دارند، یک ماه هم جلو روند.

علم‌الهدی ادامه داد: این جور بایستیم و تسلیم دشمن شویم و در برابر دشمن بایستیم، بعد برنامه به‌گونه‌ای پیش رود که به مقام معظم رهبری می‎رسد، ایشان در مقابل عمل انجام شده قرار گیرد که اگر روزی بنا شد جلوی برخی حرکت‌ها را بگیرند، توپ مشکلات ممکلت را در زمین رهبری بیندازند و مردم را با رهبری مقابله کنند.

به رنگ امام حسین(ع) باشیم

امام جمعه مشهد گفت: ما می‌دانیم شرایط ما با شرایط کربلا و 1300 سال گذشته امام حسین(ع) فرق می‌کند. در تحریم اقتصادی آمریکایی نمی‎توانیم عملکرد سیدالشهدا(ع) را در تحریم اقتصادی عمر سعد اجرا کنیم، اما به رنگ امام حسین(ع) باشیم. لباس‌های سیاه و سینه زدن‌ها چه معنایی دارد؟ عزاداری‌های شبانه‌روزی معنایش چیست؟ معنایش این است که ما حسینی، دنباله‎روی کربلا و عاشورایی هستیم. اگر معنایش این است باید به رنگ امام حسین(ع) در بیاییم. به رنگ امام حسین درآمدن، اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری به‌عنوان حجت امام و ولی‎الله همتای امام حسین(ع) است.

انتهای پیام

captcha