‌دیروز کربلا، امروز یمن/ همراه با پویش «سقا»
کد خبر: 3843042
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

‌دیروز کربلا، امروز یمن/ همراه با پویش «سقا»

گروه جامعه ــ پویش مردمی سقا با هدف مشارکت در طرح‌های آبرسانی به نام‌های امام حسین‌(ع) و حضرت عباس‌(ع) برای مردم شیعه یمن آغاز شده است.

به گزارش ایکنا؛ این روز‌ها که همدلی و کار خیر به خوبی جای خود را در میان مردم ما باز کرده و آن‌ها نشان داده‌اند که در مواقع بحران دستگیر و یاری‌رسان مظلوم و نیازمند هستند، مسلمانان دیگری در برخی کشور‌ها مانند یمن هستند که نیاز به یاری و دستگیری دارند.

مردم یمن در حال حاضر جزء نیازمند‌ترین کشور‌های منطقه بوده و جنگ و درگیری‌ها در طول این چهار سال به شدت زیرساخت‌های آنان را در حوزه‌های مختلفی ازجمله شهری، کشاورزی، آب‌رسانی و ارتباطی را ضعیف کرده است. همچنین بیماری وبا در کشور یمن از سال ۲۰۱۷ شیوع پیدا کرده و به گفته سازمان ملل بزرگترین اپیدمی وبا در یمن در حال شکل‌گیری و توسعه است.

امروز این کشور با افزایش تعداد مرگ‌و‌میر روبه‌رو شده است و علت اصلی این مرگ و میر‌ها، از بین رفتن زیر ساخت‌های آب شیرین‌کن و تصفیه آب از سوی  کشور عربستان بوده است. بر همین اساس گروهی با راه‌اندازی کمپینی مردمی با عنوان «سقا» به دنبال جلب مشارکت‌های مردمی برای حمایت از طرح‌های آب‌رسانی در استان صنعا در کشور یمن شده‌اند. پویش مردمی سقا با هدف مشارکت در طرح‌های آبرسانی به نام‌های امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) برای مردم شیعه یمن به راه افتاده است.

این پویش با پیدا کردن یک مؤسسه در یمن و ارتباط گرفتن با آنان و اطمینان‌بخشی کامل از فعالیت‌ها و عملکرد‌های این مؤسسه، در نیمه شعبان اردیبهشت‌ماه سال جاری یک ایستگاه به نام «سیده فاطمه الازهرا(س)» در یمن راه‌اندازی کردند. فعالیت این ایستگاه مربوط به استخراج و تصفیه آب است و برای توسعه این ایستگاه و طرح‌های آب‌رسانی دیگر در کنار این ایستگاه، کمک‌های مالی لازم است، چرا که امکان ارسال تجهیزات برای این منطقه به علت حساسیت عربستان به کمک‌های ایران وجود ندارد.
 
حال طرح آب‌رسانی سقا از دوم مرداد ماه سال ۹۸ آغاز شده و طی این مدت مبلغی حدود ۶۰۰۰ دلار معادل ۷۷ میلیون تومان (حدود ۲۴ درصد مبلغ هدف‌گذاری شده) از کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است. گفته شده فعالیت اصلی این طرح، به دلیل اسمای متبرکه این طرح مربوط به ایام محرم است و با رسیدن کمک‌های مردمی به آن مبلغ مورد نظر طی مراسمی، آن را به نماینده مؤسسه می‌دهند.

راه‌های مشارکت در پویش مردمی سقا شامل سایت helpforyemen.ir، آیدی @helpforyemen در تمامی شبکه‌های مجازی از جمله تلگرام، اینستاگرام، بله، سروش و... است؛ شماره کارت مؤسسه عهد همدلی به شماره ۵۰۲۹۰۸۷۰۰۰۷۹۴۵۳۰، لینک امن پرداخت کمک‌های مردمی https://payping.ir/d/j ۴ tm و حساب ارزی این مجموعه Z ۱۳۷۳۱۸۱۰۲۵۴۲ (به نام حقیقت) همواره در دسترس یاری‌دهندگان خواهد بود.
http://hvasl.ir/images/ef03207e/1564209152.jpg
مؤسسه عهد همدلی وابسته به مجمع تشکل‌های مهدوی خراسان رضوی است که در آن اتحادیه‌ای از ۸۰ تشکل مهدوی به صورت رسمی، فعالیت‌های مهدوی در سطح استان را پیگیری می‌کنند. از اعضای هیئت امنای این مؤسسه می‌توان به حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) و سردار جانباز حسین صفایی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha