مرمت ۱۷۰ مدرسه در دهستان‌های محروم خراسان رضوی
کد خبر: 3844602
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

مرمت ۱۷۰ مدرسه در دهستان‌های محروم خراسان رضوی

گروه شهرستان‌ها ــ جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا‌(ع) در خراسان رضوی، گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی با تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری در تمام استان‌ها به مدت ۲ سال و نیم است که راه‌اندازی شده و ۶ دهستان را در خراسان رضوی تحت پوشش دارد.

بازسازی و مرمت 170 مدرسه در دهستان‌های محروم خراسان رضوی

احمد واحدی، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) در حاشیه سفر به تایباد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: سال گذشته 170 مدرسه در دهستان‌‎های این استان بازسازی و مرمت شد و بیش از 15 کلاس درس احداث شد.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه در پنج محور عملیاتی در دهستان‌های محروم افزود: این قرارگاه در حال حاضر در پنج محور اشتغال، تعلیم و تربیت، سلامت، فرهنگی و اجتماعی در روستاهای مرزی شهرستان‌های کلات، سرخس، صالح آباد، خواف، زاوه و تایباد خدمات ارائه می‌کند و در ۸۶ روستا بیش از ۸۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد.

واحدی بیان کرد: فعالیت قرارگاه از ابتدای سال 96 آغاز شده و سال گذشته 13 هزار دانش‌آموز و 170 مدرسه تحت پوشش برنامه‌های کارگروه تعلیم و تربیت قرار گرفته است. اکنون 270 مدرسه از برنامه‌های این کارگروه بهره‌مند هستند.

وی با اعلام جمعیت حدود 20 هزار نفری دانش‌آموزان در دهستان‌های محروم گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 13 هزار بسته تحصیلی در مناطق محروم توزیع شد که از این تعداد 1500 بسته لوازم التحریر و وسایل آموزشی بین دانش‌آموزان نیازمند دهستان کرات شهرستان تایباد توزیع شد.

توزیع 12 هزار بسته تغذیه رایگان در مدارس دهستان‌های محروم خراسان رضوی

در ادامه این گفت‌وگو غلامرضا نیک‌پور، معاونت تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا‌(ع) در خراسان رضوی بیان کرد: در سال گذشته 12 هزار بسته تغذیه رایگان به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال بین دانش‌آموزان مدارس 6 دهستان این استان توزیع شد.

وی با اشاره به سایر خدمات این قرارگاه در سال جاری افزود: در سال جاری حدود 10 میلیارد ریال هزینه صرف بازسازی، مرمت و بهسازی مدارس شده و چهار میلیارد ریال بابت تجهیزات اداری و آموزشی با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس هزینه شده است.

نیک‌پور بیان کرد: در سال جاری در بحث مناطق مرزی و محروم به 13 هزار دانش‌آموز بسته لوازم‌التحریر و وسایل آموزشی به ارزش بیش از 800 هزار ریال اهدا می‌شود و نیز در این مناطق بالغ بر 1000 نفر از همکاران فرهنگی تحت پوشش این قرارگاه قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

captcha