طرح کوشا در مدارس ابتدایی با نیازهای ویژه استان کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 3845062
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰

طرح کوشا در مدارس ابتدایی با نیازهای ویژه استان کردستان اجرا می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای طرح کوشا (کلاس، ورزش، شادابی و آموزش) در مدارس ابتدایی با نیازهای ویژه استان خبر داد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه طرح مفید کوشا موجب ایجاد شادابی و نشاط توأم با ترویج سلامت جسمانی می‌شود، اظهار کرد: از ابتدایی سال تحصیلی جاری در راستای اجرای این طرح دانش‌آموزان با هماهنگی معلم در اواسط کلاس سه دقیقه از زمان را به انجام حرکات اصلاحی اختصاص می‌دهند.
وی افزود: با هدف فرهنگ‌سازی در توجه به سلامتی، این طرح در مدارس با نیازهای ویژه دوره ابتدایی استان برای حدود 400 دانش‌آموز دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب بینایی، آسیب شنوایی، معلول جسمی حرکتی، چند معلولیتی واُتیسم در شهرستان‌های ومناطق تابعه استان اجرا می‌شود.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به تلاش در راستای انجام این طرح در مدارس ابتدایی با نیازهای ویژه شهری و روستایی استان بیان کرد: سلامت جسمانی با ارتقای سلامت روان موجب تقویت توانمندی‌ها، تحکیم مبانی اجتماعی، افزایش اعتماد به نفس شده و سبک زندگی بی‌تحرک و وابستگی را از آنان دور می‌کند.
وی با تأکید بر اهمیت تحرک وفعالیت های ورزشی به عنوان بخش سازنده در برنامه‌های آموزشی مدارس با نیازهای ویژه عنوان کرد: با شاداب سازی کلاس درس می‌توان روان، جسم وجان کودک را شاد وبا ایجاد احساس شادی درونی، شادمانی ورضایت از زندگی را برای آنان به ارمغان آورد.
رنجبر کاهش دغدغه، اضطراب، استرس وبالا بردن عزت نفس و آسایش فکری در قالب انجام فعالیت‌های بدنی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را از رویکردهای مهم در آموزش و پرورش استثنائی عنوان و اعلام کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی خوب و مؤثر ورزش و سلامتی جسم و روح دانش‌آموزان را پی‌ریزی کرد.
وی یادآور شد: با توجه به اهمیت و جایگاه حرکات و فعالیت‌های بدنی و ضرورت آن در امر توانبخشی و پیشگیری از مشکلات ساختار قامتی، عضلانی و عصبی، طراحی فعالیت‌ها و حرکات ورزشی برای دانش‌آموزان ذهنی و جسمی در راستای توانبخشی و تقویت و بازپروری آنها بسیار حائز اهمیت است.
انتهای پیام

captcha