تجربه دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود
کد خبر: 3845663
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

تجربه دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان این‌که پیشکسوتان دفاع مقدس پاسداران و حافظان میراث معنوی ایثار و شهادت هستند، گفت: ضرورت دارد پیام مقاومت و همچنین خاطرات، وقایع و تجربه عظیم دوران دفاع مقدس از سوی پیشکسوتان عرصه دفاع و شهادت به نسل جوان منتقل شود.

میربه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎‌آباد در همایش پیشکسوتان دفاع مقدس لرستان که امروز یک‎شنبه، هفتم مهر در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی در خرم‎آباد برگزار شد، با بیان این‌که حفظ و نگهداری امانت دفاع مقدس در درجه اول برعهده پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت است، گفت: شما پیشکسوتان دفاع مقدس سزاوار و اولی‌تر هستید و باید این امانت را به اهلش که نسل جوان هستند بسپارید این در حالی‎است که نسل جوان امروز ما شجاعت و شهامت و شعورش کمتر از نسل اول انقلاب نیست.

وی با بیان این‌که دفاع مقدس میراث گرانبها و تاریخی برای ملت ایران است و حافظان میراث دفاع مقدس پیشکسوتان دفاع مقدس هستند، اضافه کرد: ما دو نوع میراث داریم یکی میراث مادی و یکی میراث معنوی است که پیشکسوتان دفاع مقدس پاسداران و حافظان میراث معنوی ایثار و شهادت هستند.

میرعمادی ادامه داد: ما امروز میراثی گرانبها همچون دفاع مقدس را در اختیار داریم که بیش از سی سال الگو بودنش و سرمشق بودنش برای همگان ثابت شده است و تجربه دفاع مقدس یک تجربه بسیار سنگین است و امروز این میراث معنوی برای ما سرنوشت‌ساز است کمااینکه این میراث برای ما نصرت و اقتدار الهی را به ارمغان آورده است.

امام جمعه خرم‎آباد با بیان این‌که دفاع مقدس میراث معنوی بزرگ است و همه ما باید از آن حفاظت و حراست کنیم لکن پیشکسوتان دفاع مقدس در این زمینه اولی‌تر هستند، گفت: براساس آموزه‌های دینی میزان تقرب افراد به خدای متعال متفاوت است یعنی افراد از نظر نزدیکی به خدا و منزلت در پیشگاه خدا متفاوت هستند.

آیت‌الله میرعمادی اضافه کرد: انسان بین موجودات اشرف مخلوقات است، او اراده و اختیار و قدرت نطق و بیان دارد که این‌ها ارزش ذاتی است اما انسان یک‌سری ملاک‌های اکتسابی مثل ایمان و تقوا، عمل صالح، علم و دانش دارد که می‌شود با آن‌ها به خدا نزدیک شد و آن‌چه درجه و قربش نزد خدا بیشتر است جهاد و شهادت است.

پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت مقربان درگاه الهی هستند

وی با بیان این‌که پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت مقربان درگاه الهی هستند، اضافه کرد: ضرورت دارد پیام مقاومت و همچنین خاطرات و وقایع و تجربه عظیم دوران دفاع مقدس از سوی پیشکسوتان عرصه دفاع و شهادت به نسل جوان منتقل شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خطاب به پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، گفت: افتخار شما این است که شما آرم جهاد و شهادت و درجه فرهنگ و شهادت را در اختیار دارید و نزد خدای متعال از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستید پس لازم است به این مقام افتخار کنید هرچند داشتن این مقام مسئولیت‌آور است و مهم‌ترین مسئولیت پیشکسوتان دفاع مقدس، انتقال ارزش‎های دفاع مقدس به نسل جوان است.

انتهای پیام

captcha