نگاهی به مؤلفه‌های جنگ تحمیلی
کد خبر: 3845677
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کشکولی تشریح کرد:

نگاهی به مؤلفه‌های جنگ تحمیلی

گروه فرهنگی ــ فرمانده سپاه لرستان از میان رفتن پرده نفاق، ثابت شدن ضعف دو قطب غرب و شرق، تقویت سپاه، معنا گرفتن مردم‌سالاری دینی، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت، رسوایی سازمان‌های بین‌المللی و اثبات قوت و استحکام رهبری دینی را بخشی ‎از مؤلفه‌های دفاع مقدس برشمرد.

کشبه گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان در همایش پیشکسوتان دفاع مقدس که امروز یک‎شنبه، هفتم مهر در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خرم‎آباد برگزار شد، با بیان این‌که جنگ تحمیلی پیام‌هایی داشت که حتی امروز نیز از آن ارتزاق سیاسی، نظامی و امنیتی می‌کنیم، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی محاسبات دشمنان علیه ایران غلط از آب درآمد، این در حالی‎است که برخی از محاسبات خود ما نیز غلط بود این‌که ما تصور می‎کردیم یکه و تنها می‎توانیم در این نبرد نابرابر پیروز شویم یک محاسبه غلط بود اما نصرت الهی ما را یاری داد که در آن دوران یکه و تنها در برابر دشمنان و صدام تا بن دندان مسلح هشت سال مقاومت و ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم حتی یک وجب از خاک میهن به اشغال و تصرف دشمن درآید.

وی نصرت الهی، رهبری امام راحل(ره) و خلوص رزمندگان را رمز پیروزی بر دشمن در جنگ تحمیلی دانست و افزود: دشمن حتی امروز هم در محاسبات خود اشتباه می‎کند و همین محاسبات اشتباه باعث شده در حمله به عراق، سوریه، لبنان و سایر کشورهای مسلمان دنیا دچار شکست شود.

کشکولی حفظ ارتش پس‌از سقوط رژیم سلنتی طاغوت را یکی‌ از مهم‌ترین تدابیر امام راحل(ره) دانست و اضافه کرد: این عمل ثابت کرد امام راحل براساس الهاماتی، ارتش را حفظ کرد کمااینکه در آن دوران گاهی ما فریب شعارها را در مورد انحلال ارتش می‌خوردیم اما امام خواست ارتش حفظ شود و بعدها ثابت شد اگر ارتش حفظ نمی‌شد کشور با مشکلات زیادی مواجه می‎شد.

فرمانده سپاه لرستان از میان رفتن پرده نفاق را یکی‌ از مؤلفه‌ها و دستاوردهای جنگ تحمیلی دانست و گفت: امروز هم شاهدیم چهره نفاق دشمن برای همه دنیا ثابت شده است.

وی ثابت شدن ضعف و کاذب بودن دو قطب غرب و شرق جهان که به فرموده شهید مطهری به مانند دو دهانه قیچی برای انقلاب بودند را دیگر دستاورد و مؤلفه جنگ تحمیلی دانست و ادامه داد: با جنگ تحمیلی بسیج پایه‌گذاری شد، سپاه تقویت شد، مردم‌سالاری دینی در کشور معنا گرفت، کمااینکه مدیریت جهادی از محصولات جنگ تحمیلی بود.

کشکولی تبدیل تهدید به فرصت و برتری اراده و عملی شدن شعار «ما می‌توانیم» را از دیگر مؤلفه‌های جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: بن‌بست‌شکنی در جنگ تحمیلی ما نهادینه شد و ثابت شد مدیریت جهادی می‌تواند همه بن‌بست‌ها را بردارد کمااینکه این جنگ توانست مرگ، جراحت و سختی‌ها را در برابر ارزش‌های دینی، اسلامی و انقلابی بی‌ارزش کند.

مقابله سپاه با حذف اسم و یاد شهدا از کوچه‌ها و خیابان‌های لرستان

وی نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را دیگر مؤلفه جنگ و دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: نه‌ تنها در دوران دفاع مقدس بلکه الان نیز فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما جاری و ساری است و ما از این فرهنگ مقدس ارتزاق می‌کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان با بیان این‌که سپاه لرستان طی چند سال اخیر با حذف اسم و یاد شهدا از کوچه‌ها و خیابان‌ها به‌شدت مقابله کرده است، افزود: در حال حاضر موفق شده‌ایم با تلاش‌های انجام گرفته بخشی از اسامی شهدا که از کوچه‌ها و خیابان‌ها حذف شده بود را برگردانیم و بخش دیگر هم باید برگردد.

وی رسوایی سازمان‌های بین‌المللی و اثبات قوت و استحکام رهبری دینی در پیچیده‌ترین جنگ دنیا در قرن بیستم را دیگر مؤلفه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس همه تصورشان این بود رهبر دینی نمی‌تواند جنگ را رهبری کند و این نبرد باعث شد قوت و استحکام رهبری دینی برای همگان اثبات شود.

کشکولی با بیان این‌که دفاع مقدس ما منطق قوی اسلام را به رخ جهانیان کشانید و انقلاب را تثبیت کرد، اظهار کرد: بناست که در باغ موزه دفاع مقدس استان‌ها آثار شکلی، ماهیتی، شخصیتی و حتی سکوت و حرکات ،عکس و خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس برای ابد ثبت شود و این یک صدقه جاریه است، تا انقلاب است نام شما هم خواهد بود تا نسل‌های بعد با ایثار و ازخودگذشتی رزمندگان دوران دفاع مقدس اشنا شوند.

وی با بیان این‌که جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نبوغ فرماندهان را در ارتش و سپاه و کمیته نشان داد و منطق قوی و نافذ و دلربای شیعی را که «نه ظلم می‌کنیم نه زیر بار ظلم می‌رویم» را به گفتمانی جهانی تبدیل کرد کمااینکه امروز نیز تنها راه مقاومت همین شعار «نه ظلم می‌کنیم نه زیر بار ظلم می‌رویم» است این در حالی‎است که دفاع مقدس، استقلال و حفظ تمامیت ارضی را در کارنامه ایران ثبت تاریخی کرد.

انتهای پیام

captcha