سنجش اقتصاد با دلار ذلت‌آور است
کد خبر: 3846360
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

سنجش اقتصاد با دلار ذلت‌آور است

گروه شهرستان‌ها ــ معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: این عین ذلت است که با بالا و پایین رفتن دلار، سطح زندگی ما هم بالا و پایین رود، لذا امروز اگر بخواهیم در اقتصاد به ذلت نیفتیم باید اقتصاد مقاومتی با همه ابعادش را محور قرار دهیم.

سنجش اقتصاد با دلار ذلت‌آور استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی هوایی، معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور روز گذشته هشتم مهرماه در همایش «منشور عزت» در بقعه متبرکه بی‌بی حسنیه تربت‌حیدریه اظهار کرد: وقتی بحث عزت پیش می‌آید آنچه ابتدای امر به ذهن می‌رسد این است که فرد ذلیل نباشد و دارای احترام باشد.

وی ادامه داد: نکته دیگر در خصوص واژه عزت و عزتمندی این است که فرد مستقل و محکم باشد، لذا آنچه که درباره عزت گفته شده در این چند لغت و عبارت می‌گنجد. انسان عزتمند کسی است که در وهله اول ذلیل و حقیر نباشد و دیگر اینکه توانمند، قابل احترام، قابل ملاحضه و قابل درک باشد.

موسوی هوایی ادامه داد: اینکه یک فرد مستقل باشد، یعنی ذاتا خود باید صفاتی داشته باشد که بتوانیم بر آن تکیه کنیم، از این تعریف است که در می یابیم اولین عزتمند خداست و عزیزتر از خدا نیست، لذا در قرآن کریم بیش از 92 بار کلمه و مشتقات عزت بیان شده است.

معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به آیه 10 سوره فاطر که می‌فرماید «مَن كانَ يُريدُ العِزَّةَ فَلِلَّهِ العِزَّةُ جَميعًا» گفت: براساس این آیه شریفه عزت و قدرتمندی و اینکه شما قابل احترام باشید و در عالم شما را به عنوان یک انسان، یک ملت عزتمند و یک سلحشور بنگرند باید این عزت را از خداوند متعال دریافت کنید، چرا که تمام عزت‌ها در تمام سطوح از آن خداوند و اعطای الهی است.

بندگی خدا عز‌ت‌آفرین است
وی اضافه کرد: کسانی که می‌خواهند مدام عزت داشته باشند و در عالم علی‌الدوام دارای احترام باشند، طبق آیات کریمه و روایات باید عبد باشند، لذا انسان تا عبدالله نباشد، عزیز نخواهد شد.

موسوی‌هوایی با اشاره به آیه یک سوره کهف «أَنْزَلَ عَلَیٰ عَبْدِهِ الْکِتَابَ» گفت: خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید: ما قرآن را بر عبد خود نازل کریم، لذا بر این مبنا اساسی‌ترین مسئله خلقت که هدایت است، بر پیامبر(ص) که عبد خدا است نازل شده است.

معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: خصلت عبودیت و بندگی این است که فرد اهل عفاف باشد، حرام و حلال را بداند و اهل نماز و... باشد، انسان عبد خدا که شود درهای رحمت به رویش باز می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه می‌فرماید تمام عزت‌ها نزد خداوند متعال است، یعنی در هر بعدی بخواهی عزیز باشی باید سراغ عبودیت بروی، اگر می‌خواهیم در مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... عزیز باشیم، باید به سمت خدا برویم و خدا از طریق اولیائش راه را به ما نشان داده است.

موسوی‌هوایی افزود: این عین ذلت است که با بالا و پایین رفتن دلار زندگی ما هم بالا و پایین بیاید، لذا امروز اگر بخواهیم در اقتصاد به ذلت نیفتیم باید اقتصاد مقاومتی با همه ابعادش را محور قرار دهیم، آنگاه موفق و عزیز خواهیم شد.

معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور به الگوبرداری روس‌ها از سیاست‌های کلی نظام اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: امروز روسیه با توجه به دشمن مشترکی که با ایران دارد، بیشتر و بهتر از ما راهبردهای و سیاست‌های ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب را در کشور خود پیاده‌سازی می کنند.

وی گفت: برای دو رئیس جمهور مسلمان رئیس جمهور روسیه باید آیه قرآن شاهد بیاورد؟ و بگوید بر طبق مطالعاتی که در قرآن داشتم باید شاد باشد که وحدت بین شما دو کشور مسلمان ایجاد شده است. وقتی پوتین برای ترجمه زنده سخنرانی رهبری اهتمام دارد و درخواست می‌کند که یک مترجم همزمان سخنان رهبر ایران را برایم ترجمه کند، این همان صراط درست است. وقتی از دیدار با رهبری بازمی‌گردد، می‌گوید من روح مسیح را در رهبر ایران دیدم.

موسوی هوایی افزود: اگر بخواهیم در مسائل اقتصادی، سیاسی، امنیتی، مرزبانی، در جنگ، صلح، بیانیه و برجام نوشتن... عزتمندانه باشیم، باید به سراغ خدا برویم، عزت در دست خدا، رسول(ص) و مومنان است.

معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور ابراز کرد: انسان وقتی مومن شد و در عمل زندگی مومنانه را جاری کرد، آنگاه عزیز است. اگر در خانواده بخواهیم عزیز باشیم، باید گناه نکنیم. اگر بخواهیم در مسائل خانوادگی عزیز و محترم باشیم، باید شرایطی که اهل‌بیت گفتند را رعایت کنیم. در اجتماع هم اگر بخواهیم عزیز باشیم، باید شهرمان به گونه‌ای باشد که گناهی در ان صورت نگیرد، خلاف شرع علنی نشود و امر به معروف نمیرد.

وی اظهار کرد: اهل‌بیت وقتی به اسارت درآمدند با کسی درگیر نشدند، اما عزتمندانه و با قدرت مواضع الهی خود را عنوان می‌کردند و آن قدر قوی بود که دشمن قدار را به زانو در آوردند. خطبه‌ها، رفتار و منش اهل‎بیت آن‌ها را به زانو درآورد. بارها دشمنان اهل‌بیت که از نزدیک شاهد شهادت و اسارت آنان بودند، گریه کردند.

موسوی هوایی تصریح کرد: بنا است که در همه ابعاد جامعه اسلام پیاده و منش اهل‌بیت به کارگیری شود، لذا تذکر لسانی به مسئولان نباید جای گله داشته باشد.

وی اظهار کرد: سران استکبار اگر اندکی از فشارهای حداکثری امروز علیه جمهوری اسلامی را به کشورهای نوپا و تازه از جنگ خارج شده وارد می‌کردند، آن کشور در کمتر از یک سال به مرز فروپاشی می‌رسید.

معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: امروز امر به معروف و نهی از منکر حتی در اسارت لازم و واجب است و باید عزتمتدانه مواضع الهی و انسانی را بیان کرد.

وی افزود: بر همین اساس در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، امنیتی و حتی در جنگ و صلح باید عزتمنداته حرکت کنیم و راه عزت همان مسیر حق تعالی و اهل‌بیت(ع) است. احکام اسلام باید در همه حوزه‌های کشور اجرا شود و جای گلایه و انتقاد نیست. همه باید کمک کنیم تا شریعت مقدس و دین خدا در همه ابعاد جامعه گسترده و مسلمین عزتمند شوند.

موسوی هوایی گفت: امروز ضربات مهلک و سنگین رزمندگان اسلام در یمن، لبنان و جای جای این منطقه نظام سلطه با آن همه امکانات و تجهیزات را سراسیمه و عاصی کرده و تمام محاسبات دشمن را به هم ریخته و این همان عزتی است که امت‌های آزادی‌بخش جهان اسلام از پیام کربلا دریافت کردند.

معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان کرد: هر امت و ملتی حاکمی بر قلوب، صالح، دیندار و سیاستمدار می‌خواهند تا بتوانند عزتمتدانه و با قدرت در برابر استکبار مقاوت کنند. عزت امروز نظام اسلامی از خون شهیدان می‌جوشد که به این نظام و امت حیات بخشیدند و اجازه ندادند آب و خاک و ناموس این ملت به دست بیگانگان بیفتد.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha