عدم آموزش مهارت‌های پایه به دانش‌آموزان از آسیب‌های جدی بشمار می‌رود
کد خبر: 3858553
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

عدم آموزش مهارت‌های پایه به دانش‌آموزان از آسیب‌های جدی بشمار می‌رود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل مشاوره و تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: عدم آموزش مهارت‌های اصولی و پایه به دانش‌آموزان یکی از آسیب‌های جدی محسوب می‌شود.

عدم آموزش مهارت‌های پایه به دانش‌آموزان از آسیب‌های جدی بشمار می‌رودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مسعود شکوهی، مدیرکل مشاوره و تربیتی وزارت آموزش و پرورش، شامگاه گذشته ۲۹ آبان ماه در مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات مدیحه‌سرایی و همخوانی دانش‌آموزان دختر سراسر کشور که در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم به آسیب‌های اجتماعی این حوزه بپردازم و آن‌ها را به نوعی دسته بندی کنم می‌توانم بگویم که شاید پرداختن به مهارت‌های زندگی که برخی از این مهارت‌ها، مهارت‌های پایه و اصولی برای هر دانش‌آموزی است و شاید یکی از آسیب‌هایی که وجود دارد این باشد که ما اینگونه مهارت‌ها را به دانش‌آموزان خود آموزش نمی‌دهیم.

وی افزود: خانواده این مسئولیت خود را فراموش کرده و به مدرسه واگذار کرده، جامعه نیز چنان جایی را برای این آموزش‌ها و فرصت‌ها ندارد و معلمان نیز این فرصت را برای دانش‌آموزان فراهم نکرده و در این مسیر ورود پیدا نمی‌کنند.

شکوهی خاطرنشان کرد: یکی از فرصت‌هایی که می‌تواند برای آموزش این مهارت‌ها و فضیلت‌ها فراهم شود تا دانش‌آموزان از آن‌ها استفاده کرده و فرا گیرند، رشته‌ها و فعالیت‌های گروهی است که قاعدتا همخوانی هم در این حوزه قرار می‌گیرد.

مدیرکل مشاوره و تربیتی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در همخوانی یکی از مهارت‌هایی که تلاش می‌کنیم به دانش‌آموزان بیاموزیم، مهارت ارتباط و گفت‌وگو، همدلی و مشارکت است که تمامی این امور مهارت‌هایی است که در کنار این کار ارزشمند که بار معنوی هم دارد و بیشتر می‌تواند بار مهارتی را نیز به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه ما حس ارزشمندی را در خودمان تقویت می‌کنیم، همدلی را افزایش می‌دهیم و... ،همگی فرصت‌هایی هستند که می‌توان در این فضاها مهارت‌هایی را آموخت و من از این بابت خوشحال هستم که دوستان اداره کل قرآن وزارت آموزش و پرورش این برنامه‌ریزی را انجام دادند و تلاش می‌کنند تا از این طریق و اینگونه رشته‌ها به نوعی دانش‌آموزان را به صورت غیرمستقیم با مهارت‌های دیگری نیز آشنا کند.

انتهای پیام
captcha