ارسال ۵۱۰۰ اثر به جشنواره ملی شعر «در امتداد فجر»
کد خبر: 3859017
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲

ارسال ۵۱۰۰ اثر به جشنواره ملی شعر «در امتداد فجر»

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان یزد گفت: ۵۱۰۰ اثر به دبیرخانه مرکزی جشنواره ملی شعر «در امتداد فجر» ارسال شده است.

5100 اثر به جشنواره ملی شعر «در امتداد فجر» ارسال شدبه گزارش ایکنا از یزد، علی محمد پارساییان، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان یزد، روز گذشته، 2 آذرماه در دیدار شاعران بسیجی کشور با آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد که در حاشیه اختتامیه جشنواره ملی شعر در امتداد فجر به میزبانی استان یزد برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج، این شجره طیبه از زمانی که تشکیل شد، انقلاب را در مسیر خود از کینه ورزی‌ها حفظ کرد و اوج آن در دفاع مقدس و سپس در زمینه‌های دیگر از جمله جنگ نرم نمود داشت واین شجره طیبه توانست انقلاب را حفظ کند.

وی ادامه داد: بسیج اکنون درخت تناوری شده که در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کند و ما افتخار داریم در بسیج هنرمندان که یکی از شاخه‌های بسیج است، عضو هستیم و هم اکنون افتخار میزبانی جشنواره ملی شعر در امتداد فجر را داریم.

پارساییان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی شعر در امتداد فجر با محوریت گام دوم انقلاب بیان کرد: فراخوان این جشنواره در دو ماه پیش توسط بسیج هنرمندان کشور منتشر شد و در جمع بندی انجمن مرکزی بسیج هنرمندان کشور 5100 اثر به دبیرخانه رسید که 4500 در بخش اصلی و 600 در بخش ویژه بود.

وی ادامه داد: این جشنواره شامل دو بخش اصلى شامل قالب‌هاى کلاسیک، شعر طنز، ترانه و سرود و شعر کودک و نوجوان و بخش ویژه شامل گویش‌هاى محلى با محوریت هجو استکبار و جاهلیت مدرن است.

پارساییان موضوعات جشنواره را مرتبط با محوریت خودسازی، جامعه سازی و تمدن نوین اسلامی، عزت و اقتدار ملی، جوانان، محور پیشرفت، ولایت، عاشورا، طلیعه ظهور، بسیج، شجره طیبه انقلاب، خودباوری، خودکفایی و امید به آینده، عدالت علوی و مبارزه با فساد، نگاه انقلابی، عمل جهادی، راهیان نور، راویان عشق، اخلاق و معنویت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرجام برجام، راهبرد مقاومت، وحدت امت اسلام، هجو استکبار و جاهلیت مدرن اعلام کرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان یزد ضمن تشکر و قدردانی از همه بزگوارانی که در این جشنواره حضور یافتند گفت: اختتامیه جشنواره از ساعت 18 یکشنبه 3 آذرماه در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای با تجلیل از برگزیدگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha