بررسی ویژگی بسیجیان از نگاه قرآن کریم
کد خبر: 3859422
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

بررسی ویژگی بسیجیان از نگاه قرآن کریم

کانون خبرنگاران نبأ ــ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: بسیجی گوش‌ به‌ فرمان ولی‌ فقیه است و نسبت به شیوه اجرای قانون بنزین انتقاد دارد اما آشوب‌گر نیست و نسبت به نوع تصمیم‌گیری و اجرای آن اعتراض دارد و نگران افزایش قیمت کالاهای دیگر به بهانه افزایش قیمت بنزین است اما هیچ‌گاه امنیت کشور را از بین نمی‌برد و در انتخابات با نگاه خدایی افراد را انتخاب می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری شب گذشته، سوم آذرماه بعد از نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به هفته گرامیداشت بسیج و سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین طی سخنانی اظهار کرد: بسیجی واقعی مجاهد در راه خدا است و در این مسیر از هیچ‌ چیزی هراس ندارد، به همین علت تفکر بسیجی بر اساس آیات قرآن امتیازهای ویژه‌ای دارد که دیگر افراد از این امتیازها برخوردار نیستند.
وی افزود: بالاترین و زیباترین امتیاز بسیجی و تفکر بسیجی در سوره ۹۵ سوره نساء آمده است مبنی بر اینکه مجاهدان در راه خدا هیچ‌گاه با افرادی که در منزل نشستند مساوی نیستند و مجاهدان نزد خداوند عزیز، برتر و دارای درجه هستند و همچنین برای مجاهدان از طرف خداوند اجر بزرگ و پاداش ویژه اختصاصی داده می‌شود.
ماندگاری بیان کرد: خداوند عاشق مجاهدان و خریدار آن‌ها است و در قیامت و بهشت از مجاهدان میزبانی می‌کند و مجاهدان از رزق و روزی خداوند بهره‌مند می‌شوند.
سخنران حرم بانوی کرامت با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه مدافعان حق با تماشاچیان مساوی نیستند و مجاهدان نزد خداوند عزیز هستند، یادآور شد: خانه‌نشینی حضرت علی(ع)، صلح امام حسن(ع) و واقعه عاشورا همگی در نبود تفکر بسیجی و مجاهدانه اطرافیان ائمه معصومین(ع) صورت گرفت.
ماندگاری در ادامه گفت: پیروزی در انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، فتنه‌ها و توطئه‌ها به علت وجود تفکر بسیجی و بسیجیان جان‌ بر کف رقم زده شد و تا زمانی که بسیج در این مملکت وجود داشته باشد این کشور محفوظ خواهند ماند.
رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا تأکید کرد: ویژگی برتر بسیجی مجاهدت است به همین علت جهادهای علمی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی از وظایف بسیجیان است و تهاجم فرهنگی همان آتش ریختن دشمن در خاک‌ریز است که بسیج باید با آن مقابله کند.
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: نگهداری پرچم حق و ارزش‌ها در هر شغل و جایگاهی همان تفکر بسیجی است.
ماندگاری یادآور شد: در فتنه اخیر خسارات زیادی به مردم و اموال عمومی وارد شد و دولت به‌ تنهایی نمی‌تواند از عهده جبران آن برآید به همین علت باید مردم و بسیجیان به دولت کمک کنند.
وی اظهار کرد: امتیاز دوم بسیجیان بر اساس آیه ۹ سوره زمر این است که بسیجیان همواره خدا را می‌بینند و به قیامت اعتقاد دارند در حالی‌ که دیگران فقط به فکر دنیا هستند و قیامت را باور ندارند.
ماندگاری یادآور شد: بسیجی می‌داند در این عالم خدایی وجود دارد و به قیامت اعتقاد راسخ داشته و برای کسب رضایت خداوند کار می‌کند و دنیا در نظر بسیجی کمرنگ و قیامت پررنگ است.
سخنران حرم حضرت معصومه(س) افزود: سومین امتیاز بسیجی بر اساس آیه ۱۲ سوره حجرات رعایت قانون توسط افراد بسیجی و مجاهد است در حالی‌ که دیگران قوانین شیاطین و هوسرانان را اجرا می‌کنند.
وی اظهار کرد: مهم‌ترین قانون خدا ولایت‌مداری است و بسیجی از خط ولایت جدا نمی‌شود و همواره در صراط مستقیم که همان خط ولایت است قدم برمی‌دارد.
ماندگاری در پایان با اشاره به فتنه اخیر در پی گرانی بنزین گفت: بسیجی گوش‌ به‌ فرمان ولی‌ فقیه است و نسبت به شیوه اجرای قانون بنزین انتقاد دارد اما آشوب‌گر نیست و نسبت به نوع تصمیم‌گیری و اجرای آن اعتراض دارد و نگران افزایش قیمت کالاهای دیگر به بهانه افزایش قیمت بنزین است اما هیچ‌گاه امنیت کشور را از بین نمی‌برد و در انتخابات با نگاه خدایی افراد را انتخاب می‌کند.
حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha