استفاده از ظرفیت بسیج در نظارت بر بازار
کد خبر: 3859598
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

استفاده از ظرفیت بسیج در نظارت بر بازار

گروه اجتماعی ــ مسئول بسیج اصناف لرستان با اشاره به فعالیت ۳۷ اتحادیه در این استان، گفت: بسیج اصناف یک ظرفیت مهم است که باید از آن در نظارت بر بازار استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت بسیج در کنترل بازاربه گزارش ایکنا از لرستان، جمال ابدالی، مسئول بسیج اصناف استان دوشنبه، چهارم آذر در نشست اعضای اتحادیه‌ها و اصناف، با اشاره به این‌که به‌گفته مقام معظم رهبری هرکس مهر بسیج را در دل داشته باشد بسیجی است، گفت: بسیج اصناف یک ظرفیت مهم  است که باید از ظرفیت آن در نظارت بر بازار استفاده کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۷ اتحادیه در استان لرستان، گفت: همه مردم از افزایش قیمت بنزین ناراحت و نگران شدند که در این زمینه رهبری از آبروی خود مایه گذاشت. لازم است که ساماندهی‌های جدی انجام شود تا به‌عنوان مثال من کارمند در ساعت بیکاری با بنزین لیتری ۳۰۰۰ تومان به مسافرکشی نپردازم.

مسئول بسیج اصناف لرستان، با اشاره به این‌که اعضای اتحادیه باید بدانند که بعد از آوردن رأی باید بیشتر از گذشته کار کنند، ادامه داد: ۱۸ هزار واحد صنفی در خرم‌آباد فعالیت می‌کنند که هر کدام زیرنظر یکی‌ از اتحادیه‌ها هستند.

وی با بیان این‌که ما دنبال ساخت جامعه اسلامی هستیم، تأکید کرد: جامعه اسلامی با پشتوانه جانی و مالی شما محقق می‌شود. بسیج سازمان نیست بلکه یک تفکر است، شما با استفاده از این تفکر، قدرت دارید که روحیه امید را در جامعه ایجاد کنید.

ابدالی اضافه کرد: ما انسان‌ها از ابتدای خلقت تاکنون ناظرانی برای اداره امور داشته‌ایم پس بدون نظارت نمی‌توانیم کار کنیم.

اصناف نقش کلیدی در آرامش جامعه ایفا می‌کنند

منوچهر اسبکوه، رئیس اتاق اصناف لرستان نیز در این نشست، اظهار کرد: اصناف ما همواره و در جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی از نظر مالی و جانی حضور داشتند.

وی با اشاره به جایگاه اصناف در اداره آمار ایران، ادامه داد: اصناف همواره در مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نقش مؤثر داشته‌اند.

اسبکوه با اشاره به فعالیت سه میلیون واحد صنفی دارای پروانه کسب در کشور، گفت: اگر این افراد در طول روز با پنج نفر سروکار داشته باشند می‌توانند با تعداد زیادی از مردم ارتباط برقرار کنند.

رئیس اتاق اصناف لرستان با بیان این‌که اتاق اصناف نیز یک تشکل مردمی است، اضافه کرد: با این برنامه و شرایط این انتظار را داریم که همه کمک کنند این مشکلات را با همدلی، همزبانی و همکاری برطرف کنیم.

وی با اشاره این‌که به فرموده مقام معظم رهبری اصناف بازوان ستبر انقلاب هستند، بیان کرد: در شرایط کنونی جامعه اگر فضا را آرام نکنیم چه فرقی بین ما و افراد سودجو وجود دارد. اصناف در هر جایی باشند نقش کلیدی در آرامش جامعه ایفا می‌کنند، اتحادیه‌ها می‌توانند جلوی تشکیل بسیاری از پرونده‌ها را بگیرند که منجر به جریمه‌های هنگفت برای اصناف نشود.

وی تصریح کرد: برخی از جریمه‌ها به‌دلیل عدم آگاهی کافی بازرسان از برخی رسته‌ها انجام می‌شود که نمی‌توان جلوی آن‌ها را گرفت، پس لازم است که بازرس اتحادیه در کنار گشت مشترک حضور داشته باشد.

اسبکوه با تأکید بر این‌که باید شرایطی را ایجاد کنیم که بازار به آرامش برسد، گفت: در طرح افزایش قیمت بنزین مسائلی مانند سهمیه آژانس‌های مسافربری سطح شهر در نظر گرفته نشده بود که به وزارت اطلاع داده شده و در دست بررسی است.

۵۶ هزار واحد صنفی در لرستان فعالیت دارند

حسین دالوند، معاون اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این نشست، با اشاره به فعالیت ۳۷ اتحادیه در خرم‌آباد، گفت: حدود ۵۶ هزار واحد صنفی در سطح استان و ۱۸ هزار واحد صنفی در خرم‌آباد زیر نظر وزارت بازرگانی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به وجود کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در انبارهای اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان، اظهار کرد: در حال حاضر هفت هزار تُن برنج، ۳۷۰ تُن مرغ منجمد، ۷۳ تُن گوشت منجمد، ۴۰۰ تُن روغن جامد، ۱۴ تُن حبوبات، ۱۱ تُن چای و حدود ۱۰۰۰ تُن شکر در انبارها ذخیره هستند و ۱۰۰ تُن شکر جهت توزیع در دست مباشران است.

دالوند ادامه داد: سعی ما این است که این کالاها در فروشگاه‌ها و مغازه‌های بزرگ و بعد از آن در واحدهای صنفی کوچک که از طرف اصناف به‌عنوان معتمد معرفی می‌شوند، توزیع شوند تا به‌صورت مناسب و متناسب در اختیار مردم قرار بگیرند.

وی با اشاره به این‌که اکنون بیشتر نیاز و خواسته بازار، برنج است، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون سه هزار بازرسی در سطح استان انجام شده که بیشتر از ۳۰۰ مورد آن منجر به صدور رأی شده است.

معاون سازمان صمت لرستان با بیان این‌که از طرف وزارت صمت ۱۰۰ کالا معرفی شده که باید روی قیمت‌های آن‌ها نظارت ویژه شود، گفت: بیشتر دقت ما روی کالاهای اساسی است که بیشتر مورد نیاز مردم هستند.

انتهای پیام
captcha