آن‌هایی که قولی ندادند اما عمل می‌کنند
کد خبر: 3859604
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

آن‌هایی که قولی ندادند اما عمل می‌کنند

گروه فرهنگی ــ دیگران برای دیده شدن قول می‌دهند و عمل نمی‌کنند ولی بسیجی‌ها عمل می‌کنند به قولی که نداده‌اند و حتی پای قول دیگران نیز می‌ایستند.

به مناسبت هفته بسیج در یادداشتی که احمد ملاشاهی، فعال رسانه‌ای و معاون سابق خبر صداوسیمای استان در اختیار ایکنای سیستان و بلوچستان قرار داده، آمده است:

هر وقت سیل می‌آید بسیجی گسیل می‌شود تا راه بلا سد شود؛ هرگاه زلزله‌ای می‌آید، کار روز و شب‌شان آواربرداری از سر مردم است و هرگاه به سر دشمن فکر تجاوز می‌رسد، بسیجی از زمین و آسمان بر سرشان آوار می‌شود.

وقتی غبار فتنه برمی‌خیزد و نخبگان نابینا یا محافظه کار می‌شوند، بسیجی عمار می‌شود، تا چشم بصیرت برای عبور از طوفان فتنه باشد. هرگاه آتشی به جان محیط زیست می‌افتد، بسیجی جلوتر از هر طرفدار محیط زیستی راهی کوه و دشت می‌شود و تا خاموش نشدن آتش، به خانه برنمی‌گردد.

دیگران برای دیده شدن قول می‌دهند و عمل نمی‌کنند ولی آن‌ها عمل می‌کنند به قولی که نداده‌اند و حتی پای قول دیگران هستند، نه پستی دارند و نه صندلی، اما خود را مسئول‌تر و پاسخگوتر از هر صاحب مسندی می‌دانند.

هر دولتی بیاید بی‌شک سختی و خطر کار و مدیریت بحران با بسیجی است، ولی گزارش عملکرد از دیگران است. دیگران تنبلی و کم‌کاری می‌کنند و خم به ابرو نمی‌آورند، اما بسیجی جماعت، زیر بار ملامت و هزار و یک تقصیر، قد خمیده شده است.

بسیجی سنگ زیرین آسیاب است؛ همه مشکلات بر دوش او خرد می‌شود، ولی مطالبه‌ای برای خود ندارد؛ همه از بسیجی انتظار دارند ولی او از هیچ کس انتظاری ندارد، البته از یک نفر انتظار دارد که فقط «او بیاید».

وقتی خبر می‌آورند دشمنان همه علیه ما جمع شدند و برخی از ترس کدخدا، راه خدا را گم می‌کنند، بسیجی لبخند می‌‎زند به وعده نصرت خدا و خوشحال از این‌که در سنگر حق است و دشمن باطل. وقتی دیگران مشغول جمع‌آوری غنایم دنیا می‌شوند، بسیجی به آخر صف می‌رود، چون می‌داند که شهدا را از آخر مجلس می‌چینند نه از بین مدعیان صف اول.

انتهای پیام
captcha