بسیج؛ زمینه‌ساز تمدن ولایی و اسلامی
کد خبر: 3859660
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
به مناسبت سالروز تشکیل بسیج؛

بسیج؛ زمینه‌ساز تمدن ولایی و اسلامی

گروه اجتماعی ــ به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و قطع دست استکبار جهانی و منافع آنها در ایران، توطئه‌ها و فتنه‌های شیاطین علیه ایران روز به روز گسترش یافت. در چنین شرایطی امام خمینی در 5 آذر 1358، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند.

به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و قطع دست استکبار جهانی و منافع آنها در ایران، توطئه‌ها و فتنه‌های شیاطین علیه ایران روز به روز گسترش یافت. در چنین شرایطی امام خمینی در 5 آذر 1358، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و فرمودند: مملکتی که 20 میلیون جوان دارد، باید بیست میلیون ارتش داشته باشد. هنوز یک سال از صدور فرمان امام نگذشته بود که رژیم بعث عراق با هدف براندازی نظام نوپای اسلامی و با حمایت استکبار جهانی، علیه ایران دست به حمله همه جانبه زد. در چنین شرایطی بود که جوانان سلحشور، به اشاره امام به صورت خودجوش و تحت تشکل‌های بسیجی به جبهه‌ها شتافتند و در طول هشت سال دفاع مقدس، با تقدیم خون خود، نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و حماسه‌ها و رشادت‌های بی‌سابقه‌ای آفریدند و این گونه بود که بسیج در تاریخ انقلاب اسلامی نه به عنوان یک نهاد نظامی صرف، بلکه به عنوان یک مکتب فرهنگی و ارزشی و کلمه طیبه‌ای که در بین همه اقشار ملت ایران ریشه دوانیده است، مطرح می‌شود.

تفکر بسیجی؛ رشد یافته از فرهنگ علوی

سرهنگ رضا پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد به این مناسبت در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: نهال مقدس بسیج چهل سال قبل توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) کاشته شد و هم اکنون پس از چهل سال رشد و بالندگی، به یک درخت تنومندی تبدیل شده که شاخ و برگ‌های بسیار بزرگ و ظرفیت‌های گوناگونی دارد.

بسیج

وی ادامه داد: تفکر بسیجی یک تفکر ناب نشئت گرفته از اندیشه‌های متعالی حضرت امام خمینی(ره) و رشد یافته از فرهنگ علوی است، فرهنگ علوی که به فکر محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی به مردم و کمک به محرومان جامعه و ایثار در راه حفاظت از اسلام دارد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه فلسفه اصلی تشکیل بسیج خدمت به مردم بوده و هست گفت: بسیج از اینکه در انجام رسالت الهی و ولایی خود مورد سرزنش قرار گیرد نگران نیست و ماموریت خود را با تمام قوت دنبال می‌کند.

بسیج برای تحقق تمدن اسلامی در دنیا تلاش می‌کند

پورشمسی با اشاره به نقش بسیج در گام دوم انقلاب افزود: آن چیزی که مقام معظم رهبری از همه خواستند، ادامه مسیر انقلاب پس از حرکت‌های پرفراز و نشیب چهل ساله انقلاب و برای شکل‌گیری تمدن اسلامی است و بسیجیان آماده بسترسازی برای شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی هستند.

وی ادامه داد: امروز مدعی هستیم که به زودی بر اساس یک تفکر الهی و ولایی، تمدن بزرگ اسلامی را در جهان تشکیل می‌دهیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد بیان کرد: به زودی فرهنگی در جامعه تشکیل می‌شود که فرهنگ علوی با ویژگی‌های یتیم نوازی، خدمت‌گذاری به مردم، رفع محرومیت‌ها و برگرفته از فرهنگ غنی عاشورا است.

خدمت به مردم؛ فلسفه وجودی بسیج

عباس جوکار، فرمانده ناحیه مقاومت مرکزی بسیج یزد نیز در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: بسیج در طول دوران چهل سال خدمت هر کجا لازم بوده در خدمت مردم بوده و در صحنه حاضر شده چرا که فلسفه وجودی بسیج برای خدمت به مردم است.

بسیج

وی ادامه داد: اگر نگاهی به وضعیت اوایل انقلاب کنیم می‌بینیم که بسیج از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در زمینه‌های مختلف ایفای نقش نموده و امنیت و اقتدار نظام اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است.

وجود 1850 شهید بسیجی در استان یزد

فرمانده ناحیه مقاومت مرکزی بسیج یزد با اشاره به اینکه اوج فداکاری در هشت سال دفاع مقدس نمایان است گفت: ۹۰ هزار بسیجی در سطح کشور و یک هزار و ۸۵۰ شهید بسیجی در استان یزد نمودی برای حضور بسیج در تمام عرصه است.

وی با اشاره به خدمات جهادگران بسیجی به مردم به ویژه مردم مناطق محروم گفت: پس از ادغام جهاد سازندگی و کشاورزی این بسیجیان بودند که با یک حرکت خودجوش بسیج سازندگی را تشکیل داده و به مدد مردم مناطق محروم در حوزه‌های مختلف شتافتند، نمونه بارز آن در ابتدای سال و حضور در مناطق سیل زده بود که بسیجیان مقتدارنه در عرصه خدمت رسانی حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha