حفظ ارزش‌های اصیل نظام بر دوش بسیج است
کد خبر: 3859837
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

حفظ ارزش‌های اصیل نظام بر دوش بسیج است

گروه شهرستان‌ها ــ استاد حوزه و دانشگاه مشهد گفت: حفظ ارزش‎های اصیل نظام بر دوش بسیج است، اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و این انقلاب پویا و بالنده با همان اهدافش پیش می‎رود، بدون شک این رسالت را در این ۴۰ سال، بسیج بر دوش کشیده است.

دشمنان سیلی سهمگین نظام جمهوری اسلامی ایران را با اذن ولی‌امر خواهند خوردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مرتضی دهشت، استاد حوزه و دانشگاه مشهد، در همایش بسیجیان شهرستان کاشمر که روز گذشته به‌مناسبت پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل در زیارتگاه شهید مدرس برگزار شد، گفت: می‌شود حکمت 96 نهج‌البلاغه را با شجره طیبه بسیج تطبیق داد، در این بخش حضرت امیرالمؤمنین(ع) می‎فرمایند: نزدیکترین مردم به جایگاه انبیا، مردمی هستند که فلسفه آمدن و رسالت انبیا را درک کرده‎اند.

وی افزود: از این کلام امیرالمؤمنین(ع) امروز می‌توان این بهره را برد که بسیج نزدیک‌ترین به انقلاب و نظام است، چون رسالت انقلاب و وظیفه این نظام الهی را درک کرده‎ است.

دهشت با ارج نهادن به حضور بیش از 40 سال بسیج در تمام عرصه‎های انقلاب عنوان کرد: شجره طیبه بسیج در این 40 سال مجاهدت، اخلاص و رشادت از خود نشان دادند و امروز اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برخوردار از اقتدار، عزت و بالندگی می‌بینیم به برکت وجود بسیج است. بسیجیان نسبت به نظام درک بالایی دارند و فلسفه و رسالت خطیر نظام مقدس جمهوری اسلامی را درک کرده و بصیرت دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه مشهد بیان کرد: ایران اسلامی کشوری مردم‌پایه است که اساس تصمیمات و حرکاتش بر مردم نهاده شده، به همین جهت تنها کشوری که براساس واقعیت و آموخته‎های دینی مردم بخواهد پایه باشد جمهوری اسلامی است.

وی گفت: اگرچه در دنیا کشورهایی هستند که شعار مردم‌سالاری می‎دهند، اما از مردم و شعار دموکراسی دور هستند، اما از ابتدا اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردمی بوده است.

چشم‌بیدار بسیجیان در دفاع از نظام

دهشت با اشاره به اینکه 40 سال است که چشم‌بیدار بسیجی از این نظام دفاع می‎کند، بیان کرد: اندیشه‎ای که برای تشکیل بسیج در ذهن امام راحل شکل گرفت متأثر از آموزه‎های دینی است.

وی ادامه داد: امروز مجاهدت، رشد، بالندگی، موفقیت و نورانیت را پس از گذشت 40 سال به جشن نشستیم، رهبر معظم انقلاب با توجه به این کارنامه درخشان گام دوم را صادر کردند و دستور دادند ملت فهیم ایران در آن مسیر با مقاومت، استقامت و صبر، درایت و بصیرت گام دوم انقلاب را بردارند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: حفظ ارزش‎های اصیل نظام بر دوش بسیج است، اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و این انقلاب پویا و بالنده با همان اهدافش به پیش می‎رود، بدون شک این رسالت را در این 40 سال، بسیج بر دوش کشیده است. امروز دشمنان به شدت از بسیج هراس دارند، بسیج معتقد و وفادار به ارزش‎های نظام و مطیع امر ولی امر مسلمین است، حضور فعال، بصیر، فهیم و مقتدرانه بسیجیان، دندان دشمنان را خرد کرده است.

وی افزود: اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران از اقتدار مثال‌زدنی در دنیا برخوردار است، باید به توان دفاعی و اشراف امنیتی اطلاعاتی این کشور بالید، هنوز دشمنان سیلی سهمگین نظام جمهوری اسلامی ایران را آنگونه که باید نخورده‎اند، چون باید با اذن ولی‌امر مسلمین باشد. نه تنها فشارهای دشمنان در این سال‌ها اثری نداشت، بلکه حزب‎الله، غزه و لبنان را نیز حمایت کردیم و همچنان مقتدرانه ایستاده‎ایم.

این استاد حوزه علمیه در مشهد با اشاره به سالروز شهادت آیت‎الله سیدحسن مدرس گفت: اندیشه‎های ناب ایشان باید بازخوانی شود و برای همه شخصیت‎ها مرحوم مدرس باید الگو باشد.

بسیج؛ همیشه حامی انقلاب و ولایت

بنا بر این گزارش، در ادامه این همایش علی یعقوبیان، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کاشمر طی سخنانی گفت: کمتر از یک ماه از تسخیر لانه جاسوسی نگذشته بود که براساس اسناد و مدارک به دست آمده با دوراندیشی که امام راحل داشتند دستور تشکیل نهادی را دادند که می‎خواهد از این انقلاب نوپا حمایت کرده و پشتیبان نظام باشد که در همین خصوص بسیج مستضعفین تشکیل شد.

وی افزود: امسال نیز چهلمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین را جشن خواهیم گرفت، بسیج همیشه حامی انقلاب و ولایت بوده و خواهد بود، بسیج یکی از عوامل اصلی حفظ انقلاب و امنیت نظام است.

یعقوبیان بیان کرد: بسیج یک نعمت الهی است که خداوند متعال در کشور ما قرار داد و آن را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هدیه داد، بسیج با تأسی به آیه «أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم» در برابر دشمنان و آشوبگران، در 8 سال دفاع مقدس و همچنین حوادث اخیر مانند سدی در برابر دشمنان ایستاده و راست‌قامت از انقلاب دفاع می‎کنند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کاشمر گفت: همه دوستان و دشمنان بسیج به نقش مهم این نهاد انقلابی در داخل و خارج از کشور اعتراف کرده‎اند، بسیجیان شهرستان کاشمر در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی همیشه در صحنه باقی خواهند ماند و تاکنون حضور پررنگی داشته‎اند.

انتهای پیام
captcha