برگزاری جشنواره ملی «چتر زندگی» در یزد/ارسال ۱۵۶ اثر به دبیرخانه جشنواره
کد خبر: 3859890
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۳

برگزاری جشنواره ملی «چتر زندگی» در یزد/ارسال ۱۵۶ اثر به دبیرخانه جشنواره

گروه اجتماعی ــ رئیس سومین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» در یزد با اشاره به برگزاری این جشنواره به میزبانی استان یزد از ارسال ۱۵۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

برگزاری جشنواره ملی «چتر زندگی» در یزد/ارسال ۱۵۶ اثر به دبیرخانه جشنوارهبه گزارش ایکنا از یزد، احمد ترحمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد 5 آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی در یزد اظهار کرد: فراخوان این جشنواره پس از انتشار به تمام نهادهای هنری مرتبط با هنرهای نمایشی در کشور ارسال شد و در دو مرحله تمدید در نهایت 156 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان یزد، تهران، مشهد و همدان بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه را داشتند یادآور شد: در نهایت 18 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب و یک اثر هم به این آثار اضافه و در نهایت 19 تئاتر در مرحله رقابت این جشنواره حضور دارند.

رئیس سومین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی در یزد گفت: از 8 الی 11 آذرماه، مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره برگزار و آثار راه یافته به مرحله رقابت در سطح شهرستان یزد به نمایش در می‌آیند.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه این جشنواره در سال نخست به صورت استانی و در سال‌های بعد به صورت ملی برگزار شد گفت: در نظر داریم که سال آینده این جشنواره به عنوان بین المللی برگزار شود.

احمد طالبی، معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست با اشاره به برگزاری سه دوره این جشنواره در این استان بیان کرد: با برگزاری موفق این سه دوره باید الگویی آماده کرد تا در سایر جشنواره‌ها و دیگر عرصه‌ها به خوبی از آن بهره مند شد.

طالبی گفت: همه باید کمک کنیم که یزد به محلی برای برگزاری رویدادهای تاثیرگذار اجتماعی و فرهنگی تبدیل شود و از برکات و آثار آن در استان استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha