یک میلیون و 500 هزار تذکر لسانی توسط آمران به معروف در خراسان رضوی
کد خبر: 3859966
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

یک میلیون و 500 هزار تذکر لسانی توسط آمران به معروف در خراسان رضوی

گروه اجتماعی ــ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی گفت: تعداد طلایه‌داران امر به معروف در استان از مرز 10 هزار نفر عبور کرده و از ابتدای سال جاری یک میلیون و 500 هزار تذکر لسانی توسط آمران به معروف انجام شده است.

یک میلیون و 500 هزار تذکر لسانی توسط آمران به معروف در خراسان رضوی

سیدعبدالله ارجائی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی  در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: از مجموع تذکرات آمران به معروف و ناهیان از منکر در استان تنها 2 دهم درصد تنش وجود داشته و به مرحله تشکیل پرونده قضائی نرسیده است.

وی با اشاره به 6 شهید امر به معروف در خراسان رضوی بیان کرد: از این تعداد سه شهید در مشهد، 2 نفر در نیشابور و یک شهید دیگر از شهرستان فریمان در این راه جان خود را تقدیم کردند.

ارجائی افزود: یکی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر ریشه کنی علت‌ها است تا بدین وسیله معلولی به وجود نیاید. هر منکری که در جامعه ظهور می‌کند ریشه‌ای دارد که برای برطرف کردن باید ابتدا شناسایی شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی ساماندهی ترنس‌ها (افراد دو جنسیتی) را از مهمترین اقدامات انجام شده توسط ستاد دانست و تصریح کرد: این‌گونه افراد ابتدا برای خود و سپس افراد اطرافشان و همچنین برای جامعه مشکلات فراوانی را به وجود می‌آورند، تاکنون این ستاد با کمک 18 دستگاه اجرایی در استان توانسته آیین‌نامه ساماندهی این افراد را بررسی و از مرحله شناسایی تا درمان انجام دهد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پس از عمل جراحی زمینه برای بازگشت ترنس‌ها به زندگی معمولی فراهم می‌شود و با فراگرفتن آموزش‌های لازم آن‌ها به جامعه بازمی‌گردد.

وی اظهار کرد: دوره‌های آموزشی ویژه مبارزه با کودک‌آزاری به خصوص در مناطق حاشیه شهر، شناسایی، معرفی و تجلیل از برترین‌ها در عرصه‌های مختلف، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، مبارزه جدی و قاطع با گران‌فروشی، کم‌فروشی و کالاهای کم کیفیت و نیز ایجاد 5000  فرصت آموزشی در استان از مهمترین اقدامات ستاد در سال جاری است.

ارجائی بیان کرد: امسال هزار دانش‌آموز فعال در شورای امر به معروف و مفلحون در سطح استان تقدیر شدند، طرح تشویقی علاوه بر دانش‌آموزان برای کسبه و در 14 صنف نیز انجام شده است.

انتهای پیام
captcha