روحیه بسیجی، در بحث اقتصادی بهترین فرهنگ است
کد خبر: 3859987
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

روحیه بسیجی، در بحث اقتصادی بهترین فرهنگ است

گروه فرهنگی ــ فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: در بحث اقتصادی بهترین فرهنگ همان روحیه بسیجی است؛ در مباحث فرهنگی، امنیتی، اجتماعی، علمی و هر عرصه‌ای همین بسیجیان هستند که نقش‌آفرینی می‌کنند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمد مارانی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه صبح امروز، 6 آذرماه در اجتماع بسیجیان زاهدان گفت: یک سال قبل از دفاع مقدس، امام راحل با تدبیر خود فرمان تشکیل بسیج 20 میلیونی را صادر کردند و شاید در ابتدا خیلی‌ها نمی‌دانستند معنی بسیج چیست و چرا باید تشکیل شود، اما در شهریور 59، زمانی که دشمنان به کشورمان حمله‌ور شدند و مردم سلاح به دست به‌سوی جبهه‌ها روانه شدند تا از آب و خاک خود دفاع کنند، همگان فهمیدند دلیل تشکیل بسیج چه بود.

وی ادامه داد: اگر بسیج نبود، هیچ نیروی مسلحی توان مقابله با دشمن را نداشت؛ این مردم بودند که با حضور خود جبهه‌ها را پر کردند و بیشترین شهید را نیز از همین بسیج داشتیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق بیان کرد: بسیجی همواره آماده ایثارگری و جانفشانی در راه آرمان‌های انقلاب است؛ تفاوتی ندارد که میدان جنگ، جبهه ایران و عراق باشد، یا سوریه و داعش؛ هر جا که جبهه حق نیاز به نیرو داشته باشد، بسیجی داوطلب است.

مارانی افزود: در دفاع مقدس، شهدای کم سن و سالی بودند همچون «سبیل اخلاقی» اهل سنت و «سید‌محمد هاشمی» شیعه که حتی امام را ندیده و فرمان امام را نیز نشنیده بودند و تنها از دوستانشان شنیده بودند که باید از اسلام دفاع کنند؛ به جبهه رفته و جانشان را فدای این انقلاب کردند.

وی اظهار کرد: در جریان حمله وحشیانه داعش به سرزمین‌های اسلامی همچون سوریه و عراق نیز دیدیم که چگونه بسیجیان، با اخلاص و ایمان، وارد میدان شده و از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند.

این مقام ارشد سپاه با تأکید بر اینکه بسیج در هر عرصه‌ای حاضر است، گفت: در بحث اقتصادی بهترین فرهنگ همان روحیه بسیجی است؛ در مباحث فرهنگی، امنیتی، اجتماعی، علمی و هر عرصه‌ای همین بسیجیان هستند که نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی بیان کرد: امروز اگر دنیای استکبار جرئت حمله به این کشور را ندارد، به برکت حضور شما بسیجیان در همه عرصه‌هاست که در این 40 سال با قدرت در برابر استکبار جهانی ایستادگی کردید. یک شاخه شجره طیبه بسیج که در این استان به روشنی مشخص است و شما همواره آن را به نمایش گذاشتید همین وحدت است که شیعه و سنی دوش به دوش هم برای هر کاری آماده هستید.

انتهای پیام
captcha