کالاهای فرهنگی می‌توانند ارتباط سریعی با سوغات زائر ایجاد کنند
کد خبر: 3860324
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

کالاهای فرهنگی می‌توانند ارتباط سریعی با سوغات زائر ایجاد کنند

گروه فرهنگی ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کالاهای فرهنگی و هنری می‌توانند ارتباط سریع‌تری با سبد سوغات زائر داشته باشند واین گذر فرهنگ و هنر می‌تواند در سبد سوغات زائر از نظر محصول و نوع خرید تفاوت ایجاد کند.

کالاهای فرهنگی می‌توانند ارتباط سریعی با سوغات زائر ایجاد کنندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه 7 آذرماه در حاشیه مراسم افتتاحیه گذر فرهنگ و هنر در مجتمع آسمان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر امروز به عنوان یکی از بخش‌های جدی اقتصاد خلاق و اقتصاد خلاق نیز به عنوان بخش جدی اقتصاد رو به رشد جهانی است.

وی بیان کرد: سهم فرهنگ و هنر در ایران می‌تواند به اعتبار سابقه تاریخی در حوزه هنر، وضعیت موجود خود، فعالان گسترده و وسیع هنری در کشور و شاخه‌های مختلف در حوزه هنر که فعالان هنری در آن حضور دارند، جدی‌تر از وضعیت کنونی باشد. یکی از شهرهایی که به طور جدی می‌تواند در اقتصاد فرهنگ و هنر جایگاه قابل توجهی داشته باشد، شهر مشهد است، هم به اعتبار کلان‌شهر بودن و هم به اعتبار اینکه ده‌ها میلیون زائر فرصت‌های قابل توجهی دارند که محصولات و خدمات فرهنگی و هنری را در این شهر پیدا کنند.

صالحی عنوان کرد: یکی از ایده‌هایی که اکنون در فضای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود و با نگاه بخش دولتی، عمومی و خصوصی می‌تواند فرصت‌های بیشتری را برای حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر پدید بیاورد، خیابان‌ها و گذرهای فرهنگ و هنر است که در مشهد شاهد یک اتفاق خوب هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این محیط حدود 70 واحد اقتصاد فرهنگ و هنر کنار هم قرار گرفتند که فرصت خوبی را با توجه به موقعیت مشهد ایجاد می‌کند تا مردم مشهد و زائران بتوانند محصولات فرهنگی و هنری این استان و شهر را در این فضا ببینند و بر اینکه در سبد کالای خریداری خود محصولات فرهنگی و هنری را به عنوان یک کالای خوب در اختیار بگیرند و به فضاهای مختلف ایران و کشورهای غیرایرانی عرضه کنند، تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: این طرح بیش از یک سال است که آغاز شده و شهرهای مختلفی به این اقدام روی آوردند، این اولین پروژه در مشهد بوده و چند پروژه دیگر در حال پیگیری است، همچنین تفاهم‌نامه برای این گذر دو ساله است وامیدواریم ادامه داشته باشد.

صالحی خاطرنشان کرد: کالاهای فرهنگی و هنری می‌توانند رابطه سریع‌تری با سبد سوغات زائر داشته باشند و این بازار می‌تواند در سبد سوغات زائر از نظر محصول و نوع خرید تفاوت ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha