هنرمندان بسیجی با ابزار هنر، گفتمان انقلاب را به دنیا صادر کنند
کد خبر: 3860452
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

هنرمندان بسیجی با ابزار هنر، گفتمان انقلاب را به دنیا صادر کنند

گروه فرهنگی ــ رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه ثارالله با بیان اینکه افسران جنگ نرم در داخل کشور هنرمندان انقلابی و بسیجی هستند، گفت: آن‌ها می‌توانند با ابزار هنر، گفتمان انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کنند، هر اقدامی با زبان هنر اثرگذاری بیشتری دارد.

به گزارش ایکنا از کرمان، ابوذر حسینی‌نسب، رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه ثارالله امروز شنبه، 9 آذر در همایش تجلیل از هنرمندان بسیجی استان که به‌مناسبت هفته بسیج برگزار شد، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا به‌وسیله زبان هنر ارزش‌های انقلاب اسلامی را برای نسل جوان تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از اولویت‌های بسیج هنرمندان استان است، افزود: در یک برهه حساس از تاریخ انقلاب اسلامی هستیم و اگر روزی در دوران دفاع مقدس جوانان ما حاضر شدند و دشمن تا دندان مسلح را شکست دادند؛ امروز دشمن از روش‌های دیگری با ما وارد جنگ شده که به‌مراتب سخت‌تر است و باید هوشمندانه با آن مقابله کنیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه ثارالله با اشاره به اینکه این جنگ ناجوانمردانه توسط استکبار جهانی بر کشور تحمیل شده است، بیان کرد: جنگ نرم، جنگ بسیار پیچیده‌ای است و دشمن تمام توان و تلاش خود را برای ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی در دنیا با استفاده از این شیوه به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه افسران این جنگ در داخل کشور هنرمندان انقلابی و بسیجی هستند و می‌توانند با ابزار هنر گفتمان انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کنند، گفت: بسیج در عرصه نیروسازی هنرمندان بسیجی در استان کرمان تلاش می‌کند و اعتقاد داریم که هر اقدامی با زبان هنر اثرگذاری بیشتری دارد.

حسینی‌نسب با اشاره به اینکه در هفته تشکیل بسیج قرار داریم و امسال چهلمین سالگرد تشکیل بسیج در کشور است، گفت: در تقارن گام دوم انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد تشکیل بسیج، انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان با بنیاد روایت فتح و گروه هنرهای تجسمی این بنیاد، تفاهم‌نامه‌ای انعقاد کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه فراخوانی به کانون‌های بسیج هنرمندان سراسر استان برای جمع‌آوری آثار نقاشی هنرمندان ارسال شد، افزود: حدود 80 اثر نقاشی به دبیرخانه ارسال شد، این آثار در یک مکان به نمایش گذاشته شد و بعد از بازبینی و داوری آثار، 8 نفر از هنرمندانی که اثر ارسال کردند حائز شرایط لازم شدند که توسط بنیاد روایت فتح، سفارش اثر به آن‌ها داده شده تا در جشنواره هنر مقاومت شرکت کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه ثارالله با اشاره به اینکه جشنواره هنر مقاومت یک جشنواره بین‌المللی است و آثار برتر از سراسر کشور به آن ارسال می‌شود، گفت: تا پایان امسال اختتامیه جشنواره در تهران برگزار می‌شود و امیدواریم هر 8 هنرمند در مرحله اجرایی نیز شرایط را کسب کرده و اثر آن‌ها به جشنواره راه پیدا کند.

وی با بیان اینکه هدف از این اقدام، آن است که از توانمندی‌های هنرمندان شهرستانی نیز استفاده شود و شاهد شکوفایی و استعدادیابی این هنرمندان بسیجی باشیم، تأکید کرد: 40 اثر به‌مناسبت چهلمین سالگرد تشکیل بسیج در نمایشگاهی به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام
captcha