ارزش‌های والای اسلامی در قالب هنر ماندگار می‌شود
کد خبر: 3860643
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

ارزش‌های والای اسلامی در قالب هنر ماندگار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی گفت: دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت از جمله ارزش‌های والای اسلامی است که در قالب هنر ماندگار خواهد شد.

ارزش‌های والای اسلامی در قالب هنر ماندگار می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسینعلی یوسفعلی زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی امروز نهم آذرماه در نشست خبری جشنواره «کهربا» در سالن شهید هاشمی‌نژاد بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هر اندیشه، تفکر و ارزش والای اسلامی و مورد توجه جامعه بشری وقتی ماندگار و پا برجا می‌ماند که لباس هنر بر قامتش پوشیده و در قالب هنر عرضه شود.

وی افزود: یکی از این ارزش‌ها که در حوزه فکری، اعتقادی و حوزه‌های معنوی جای دارد و خودش را در آن عرصه تعریف کرده، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، ایستادگی در برابر بدخواهان و مقاومت در برابر سختی‌های زندگی در عصر حاضر است که این مفاهیم بسیار ارزشمند بوده و دارای اثرگذاری نیز هستند که در انقلاب اسلامی بابت آن هزینه داده‌ایم، هزاران شهید و ایثارگر، جانباز و خانواده‌های آنان پیشتازان این حرکت بزرگ بودند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی عنوان کرد: امروز ما می‌خواهیم از ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی این افراد گفت‌وگو کنیم و چه بهتر که با لباس هنر و در قالب فیلم و سینما یعنی هنر هفتم باشد و این هنرنمایی با این موضوعات ارزشی به مراتب ارزشمندتر و با اهمیت‌تر خواهد بود، از این رو امیدواریم که در این راستا جشنواره سینمایی و فرهنگی کهربا فتح بابی برای استمرار فعالیت‌های مشابه در سال‌های بعد باشد.

یوسفعلی زاده افزود: کار سنجیده‌ای از اردیبهشت ماه آغاز شد و با تشکیل دبیرخانه، انعکاس موضوعات و محورها و همچنین توزیع پوستر شرکت در جشنواره، کار در سطح استان جریان پیدا کرد و مراحل خود را طی کرد تا اواخر شهریورماه که فرصت ارائه و انعکاس آثار از طریق سایت اعلام شده به دبیرخانه رسید.

وی ابراز کرد: پایان هفته دفاع مقدس در مهرماه سال جاری آخرین مهلت دریافت آثار سینمایی بود و پس از داوری و ممیزی در راستای کیفیت کار از مجموع 576 اثر به دبیرخانه به تفکیک در بخش فیلم داستانی 328، مستند 113، فیلمنامه 75، پویانمایی 13 و نماهنگ 47 اثر 207 اثر پذیرفته شد و علاوه بر این نیز 5200 عکس به دبیرخانه جشنواره کهربا واصل شد که از این تعداد 305 عکس نیز به مرحله داوری راه یافت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در خصوص نحوه داوری و اسامی داوران اولین دوره جشنواره کهربا ابراز کرد: یک هیئت متخصص و با رزومه اعم از آقایان مهدی مسکران، مهدی رضازاده و علی عظیم‌زاده در بخش فیلم مستند و داستانی، پویانمایی و نماهنگ، شهاب ملت‌خواه، حسن کمالیان و مجتبی انوریان در بخش فیلم‌نامه و سمیه عرفانی، سید رهام رسولی و علی حاجی عباسی در بخش عکس آثار راه یافته به بخش مسابقه برای داوری آثار رسیده انتخاب شدند. احمد نورانی، شهاب نورانی و مرتضی محرابی نیز انتخاب آثار در بخش فیلم را بر عهده داشتند.

یوسفعلی‌زاده افزود: مراسم افتتاحیه جشنواره یکشنبه دهم آذر ماه در محل آسایشگاه توانبخشی امام خمینی(ره) در پارک ملت برگزار خواهد شد و آثار برگزیده برای نمایش نیز روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 17 تا 19 در محل پردیس سینمایی هویزه برای علاقه مندان به نمایش درمی‌آید.

وی ادامه داد: تماشای آثار برگزیده رایگان اما با تهیه بلیت ممکن خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت بلیت به آدرس اینترنتی www.kahrobafestival.com مراجعه کرده و یا با شماره ۰۹۳۸۰۴۰۴۴۷ تماس بگیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن قدردانی از گروه‌های هنری مردم نهاد برای ارسال آثار مردمی خود به این جشنواره بیان کرد: مراسم اختتامیه و معرفی آثار برتر جشنواره کهربا نیز روز سه شنبه 12 آذرماه در پردیس سینمایی هویزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha