روز شمار هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس خراسان رضوی
کد خبر: 3863830
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

روز شمار هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی روز شمار هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس خراسان رضوی را اعلام کرد.

روز شمار هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس خراسان رضویعلی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: با توجه به اینکه هفته قرآن، عترت و نماز از 23 آذرماه آغاز خواهد شد طول این هفته متناسب با فعالیت آن نامگذاری شده است و امیدواریم در این هفته شاهد رونق هر‌چه بیشتر فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز ادارات، مراکز دارالقرآن و مدارس در اجرای فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز باشیم.

وی افزود: اولین روز از هفته قرآن و عترت و نماز با عنوان «قرآن، عترت و نماز کانون امید به آینده» نامگذاری شده که در این روز برگزاری جلسات گفتمان دینی با موضوع انتظار، مهدویت و امام شناسی در سطح مدارس پیش بینی شده است.

مهدوی خواه ادامه داد: 24 آذرماه با عنوان «مدرسه صالح و دانش آموزان انقلابی» نامگذاری و در این روز مدارس به برگزاری باشکوه مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان اهتمام خواهد ورزید.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ابراز کرد: سومین روز با عنوان «تمدن اسلامی، جامعه مهدوی» نامگذاری شده که در این روز جشن عبادت دانش آموزان برگزار و با مراجع و علمای دینی دیدار خواهند کرد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های چهارمین روز اعزام اساتید قرآن و مبلغان دینی به مناطق محروم است و این روز با عنوان «گام دوم انقلاب پیروی از ولایت» نامگذاری شده است.

مهدوی خواه با بیان اینکه پنجمین روز با عنوان «نگاه انقلابی، روحیه جهادی» نامگذاری شده اظهار کرد: در این روز برگزاری محافل قرآنی، تجلیل از حافظان جزء سی و برپایی نمایشگاه موضوعی در مدارس و فضای مجازی تدارک دیده شده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: «مشارکت مردمی و مسئولیت قرآنی» ششمین روز از این هفته نامگذاری شده که در این روز از خیرین و واقفین قرآن، عترت و نماز تجلیل خواهد شد ضمن اینکه حضور در گلزار شهدا برای این روز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اهمیت نماز سیاسی و عبادی جمعه ابراز کرد: آخرین روز از هفته قرآن، عترت و نماز با عنوان «نماز، معنویت و خانواده و تربیت» نامگذاری شده که امیدواریم شاهد حضور گسترده دانش آموزان، اولیاء و مربیان در صفوف نماز جمعه باشیم.

مهدوی‌خواه برگزاری محافل انس با قرآن با حضور حافظان جزء سی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی مجریان حفظ جزء سی و داوران مسابقات و افتتاح نمازخانه و مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش را از دیگر برنامه های هفته قرآن و عترت برشمرد.

انتهای پیام
captcha