نمایشگاه «همام» نشان‌دهنده همت بالای انسانی است
کد خبر: 3865725
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
وزیر ارشاد:

نمایشگاه «همام» نشان‌دهنده همت بالای انسانی است

گروه جامعه ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نخستین دوره جشنواره ملی همام ویژه هنرمندان توانیاب کشور، این نمایشگاه را نشان‌دهنده یک همت بلند انسانی برشمرد و گفت: نمایشگاه «همام» نشان می‎دهد که اگر انسان چیزی را بخواهد، حتماً به دست می‎آورد.

به گزارش ایکنا؛ پنجمین روز از نخستین جشنواره ملی هنری «همام»، عصر امروز شنبه، ۳۰ آذرماه، همزمان با شب یلدا، میزبان سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی و جمعی از مدیران، مسئولان، هنرمندان، هنردوستان و فعالان فرهنگی، هنری و اجتماعی در فرهنگستان هنر بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نخستین دوره جشنواره ملی همام، ویژه هنرمندان توانیاب کشور، گفت: اتفاقات و اقدامات خوبی در این نمایشگاه وجود داشت که علی‌رغم سطح متفاوت آثار، مجموع آن‌ نشان‌دهنده یک همت بلند انسانی بود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه نشان می‎دهد که اگر انسان چیزی را بخواهد، حتماً به دست می‎آورد، افزود: حضور در این نمایشگاه حس و حال خوبی را به انسان می‌دهد. حضور ۱۶۰هنرمند که ناتوانایی جسمی داشته‌اند، اما توانایی روحی آن‌ها ناتوانایی جسمی‌شان را پوشش می‎دهد، انسان را منقلب کند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: در فضای نمایشگاه، فرصتی فراهم می‎شود که هنرمندانی که احیاناً مشکل جسمی دارند، با هنرمندان توانمند جسمی کنار هم قرار گیرند. ورکشاپ‎هایی که برای ارتقای توانمندی‎های هنری این عزیزان تدارک دیده شده، بسیار خوب بود و شاهد بودیم که از استان‎ها و شهر‌های مختلف در این ورکشاپ‎ها حضور داشتند.

وی تصریح کرد: این ورکشاپ‎ها فرصت ارتباطی هنرمندان با یکدیگر را فراهم می‌کند تا هنرمندان توانایی‎های خود را با یکدیگر تقسیم کنند. برپایی این نمایشگاه اتفاق خوبی است که پیش از این نیز این امر سابقه داشته، اما در این فضا بی‌سابقه یا کم سابقه بوده است که امیدواریم تداوم پیدا کند.

صالحی بیان کرد: ما می‎توانیم همت‌های این افراد را برای تمام افراد ایران‌زمین، بلکه سایر افرادی که خارج از ایران نیز حضور دارند، به عنوان یک نکته و الگویی قرار بدهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان در مورد سطح کیفیت آثار هنرمندان نیز گفت: طبیعی است در همه نمایشگاه‎هایی از این قبیل، چه توان‌یابان، چه سایر افردا در یک سطح نیستند، اما تعداد آثار خیلی بیشتر بوده و گزینش شده است. آثار خوب و قوی بسیاری دیده شد که قابل مقایسه با کار‌های غیرتوان‌یابان نیز بود.
نمایشگاه «همام» نشان‌دهنده همت بالای انسانی است

وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز دیگر میهمان این نمایشگاه بود که وی نیز با اشاره به اینکه این نمایشگاه بسیار جذاب و امیدبخش بود، گفت: این نشان می‌دهد که افرادی که دارای معلولیت هستند، آنقدر توانمندی دارند که با شکوفایی استعداد‌های خود می‎توانند آثار شگفت‎انگیز و فاخری را خلق کنند. این نمایشگاه و فعالیت‎های آن می‎تواند الگویی برای سایر افراد جامعه باشد.

به گزارش ایکنا؛ در این جشنواره، آثار ۱۶۰ توان‌یاب با استعداد کشورمان که با همت، خلاقیت و ممارست فراوان، توانمندی‌های هنری خود را به منصه ظهور رسانده‌اند، به نمایش گذاشته شده است. برخی از آثار این توان‌یابان طی ماه‌های اخیر در کشور‌هایی همچون آلمان با اقبال گسترده مخاطبان مواجه شده و با رقم‌هایی قابل توجه به فروش رسیده است.
انتهای پیام
captcha