برگزاری همایش ناظم‌الاطباء در دانشگاه باهنر
کد خبر: 3866966
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

برگزاری همایش ناظم‌الاطباء در دانشگاه باهنر

گروه فرهنگی ــ معاون سیاسی استاندار کرمان از برگزاری همایش ناظم‌الاطباء در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر با حضور جمعی از میهمانان کشوری خبر داد.

محمدصادق بصیری، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کرمان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: رویکرد جدید انجمن آثار و مفاخر استان کرمان برگزاری برنامه‌های ماندگار است که چهره‌های علمی و فرهنگی استان را بیشتر بشناساند.

وی با بیان اینکه همایش ناظم‌الاطباء کرمانی در ماه جاری در کرمان برگزار می‌شود افزود: ناظم‌الاطباء از بزرگترین مفاخر استان است و خاندان وی بیش از چندین قرن به مردم خدمت کردند.

معاون استاندار کرمان با بیان اینکه بیش از 500 نفر حکیم، ادیب و طبیب از خاندان ناظم‌الاطباء از دوره تیموریان در کرمان خدمت کردند، بیان کرد: ناظم‌الاطباء در نهضت مشروطه نیز فعالیت داشته و انسانی بسیار اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه چاپ مجموعه آثار مرحوم علی‌اکبرخان نفیسی یا همان ناظم‌الاطباء انجام می‌شود، تصریح کرد: آثار غیرپزشکی و پزشکی از این حکیم، ادیب و طبیب بزرگ نیز وجود دارد.

بصیری با اشاره به اینکه دیوان شعر میرزاکاظم طبیب هم که از خاندان نفیسی است در قالب کتاب درآمده است اظهار کرد: 4 هزار و 200 بیت شعر در این دیوان موجود است و شجره مفصل این خاندان در مقدمه کتاب آمده است.

وی با بیان اینکه همایش ناظم‌الاطباء کرمانی روز 14 دی‌ماه در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود تأکید کرد: تعدادی مهمان کشوری داریم که در این همایش سخنرانی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha