واقفین خود را مدیون محبت امام رضا(ع) بدانند
کد خبر: 3868481
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹

واقفین خود را مدیون محبت امام رضا(ع) بدانند

گروه اجتماعی ــ تولیت آستان قدس رضوی گفت: واقفین و ناذرین باید نتیجه کار خود را که در آن گام برداشته‌اند مدیون محبت امام رضا(ع) بدانند و از این بابت خداوند را شاکر و همچنین سپاسگذار امام رضا(ع) نیز باشند.

واقفین خود را مدیون محبت امام رضا(ع) بدانندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، روز گذشته دوازدهم دی ماه در چهارمین همایش «تجلیل از واقفان و ناذران آستان قدس رضوی» که با حضور جمعی از واقفین سراسر کشور در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، خطاب به واقفینی که در این همایش حضور داشتند اظهار کرد: شما واقفین و ناذرین باید خدا را به دلیل اینکه این توفیقات را به شما عنایت فرموده تا بتوانید چنین عمل صالحی انجام دهید، شاکر باشید و خود را نیز باید مدیون محبت خدا بدانید که به شما چنین الطافی را هدیه داده است. همچنین شما باید خود را مدیون محبت امام رضا(ع) نیز بدانید و سپاسگزار ایشان باشید، چرا که ایشان شما را پذیرفتند تا شما بتوانید هدایا و نذورات خود را به ایشان تقدیم کنید.

مروی خاطرنشان کرد: ما خدا را شاکریم که عنایتی را شامل حال ما فرموده، که با توجه به شرایط و امکاناتی که داشته‌ایم خود را به ایشان متصل کرده‌ و در این راه گام‌هایی را برداشته‌ایم.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: در واقع اتصال به حضرت امر دیگری است و افرادی که تصور می‌کنند که امام رضا(ع) اموال زیادی دارند و نیازی نمی‌بینند که اموال خود را وقف ایشان کنند، باید بدانند البته این درست که امام رضا(ع) اموال زیادی دارند و اگر می‌خواهند می‌توانند در زمینه‌های دیگری اموال خود را هزینه کنند.

وی افزود: اما نکته اینجاست که وقف امام رضا(ع) و اتصال به ایشان چیز دیگری است و این دارایی هرچه بیشتر باشد، خیرات و برکاتی که به نام امام رضا(ع) است هم بیشتر می‌شود و نام ایشان خیرات و برکاتی را برای دنیا و آخرت فرد به همراه خواهد داشت. بنابراین شان و منزلت امام رضا(ع) به اندازه‌ای است که اگر بخواهیم خداوند از ما راضی باشد ابتدا باید امام رضا(ع) از ما رضایت داشته باشند.

مروی با اشاره به اینکه همه ما می‌دانیم که همه ائمه اطهار(ع) دارای تمامی صفات و فضیلت‌هایی بودند اما در میان آن‌ها هر یک به برخی از خصوصیات و کرامت‌هایی برای ما تعریف شده‌اند، اضافه کرد: مانند رئوف و مهربان بودن پیامبر اکرم(ص) و امام رضا(ع) که این دو بزرگوار با این خصوصیت برای ما معرفی شده‌‌اند. همچنین حضور 30 میلیونی زوار در طی سال در این مکان خود می‌تواند نشان دهنده یکی از کرامات این امام بزرگوار باشد که حضور این جمعیت در یک مکان و با یک هدف مشترک واقعا بی‌نظیر است.

وقف و نذر مصداق تعظیم شعائر الهی

وی با بیان اینکه تکریم از واقفین و ناذرین دستگاه آستان قدس رضوی را از جمله وظایف خود می‌دانیم که بر همین اساس در راستای این وظیفه خود چنین برنامه‌ای را برگزار کردیم، ادامه داد: همواره وقف و نذر و به نوعی اختصاص دادن بخشی از مال، ثروت و دارایی خود در امر خیر می‌تواند مصداق تعظیم شعائر الهی باشد و افرادی که این توفیق نصیبشان می‌شود و بخشی از مال خود را در جهت شعائر الهی مصروف می‌کنند، از خیر و برکات فراوانی در این دنیا و آخرت بهره‌مند می‌شوند.

مروی عنوان کرد: در واقع اموالی که در راه خدا هزینه می‌شود را نمی‌توان گفت که آن‌ها مال خود را در این راستا مصروف کرده‌اند بلکه این کار خدا پسندانه آن‌ها ادامه دارد و در همه عالم نیز همراه واقف، ناذر و خیر خواهد بود. آن‌ها همواره با این کار هم در این دنیا و هم در عالم قبر، قیامت و برزخ که هیچکسی به داد کسی نمی‌رسد، برکاتی را برای خودشان به همراه خواهند داشت.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: گفتنی است که ما در آستان قدس بنا داریم که از موقوفاتی که در این دستگاه وجود دارد حفاظت کنیم و حتی یک ریال هم از موقوفاتی که در وقف‌نامه واقفان آمده است، غیر از آنچه که آن‌ها وقف کرده‌اند هزینه نشود و طبق وقف نامه آن‌ها عمل کنیم و این همان کاری است که تاکنون نیز طبق آن عمل کرده‌ و به آن پای بند بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: باز هم به آن دسته از افرادی که بر این باور هستند که امام رضا(ع) دارایی فروانی دارد و نیازی به وقف ما ندارد باید بگویم که ما 70 میلیارد تومان به مناطق سیل زده در جهت اشتغال آن‌ها کمک کرده‌ایم که اگر داشتیم و مردم وقف بیشتری داشتند قطعا 170 میلیارد تومان هم کمک می‌کردیم و یا اینکه نیازمندان بسیاری به مراجعه می‌کنند و از ما می‌خواهند که در تهیه جهیزیه و یا هر نیاز دیگری به آن‌ها کمک کنیم اما ما تا حدی که واقفین در اختیار ما قرار داشته باشند می‌توانیم هزینه کنیم پس نگویید که امام رضا(ع) دارد و نیازی به اموال ما ندارد، بلکه هرچه این دارایی‌ها زیاد باشد باز هم می‌تواند در جهات مختلف و ضروری و در جهت رفع نیازهای برخی از افراد هزینه شود.

انتهای پیام
captcha