گرامیداشت یاد شهید سلیمانی در محفل فاطمیون قم
کد خبر: 3870882
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

گرامیداشت یاد شهید سلیمانی در محفل فاطمیون قم

کانون خبرنگارن نبأ ــ محفل عزاداری به مناسبت سوگواری ایام فاطمیه و شهادت سردار دل‌ها شهید سلیمانی به همت کانون «معین‌الضعفا» پردیسان قم روز گذشته، 21 دی‌ماه برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛‌ خادمیاران کانون معین‌الضعفا پردیسان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قم، با برپایی مجلس سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ضمن تعظیم شعائر الهی یاد و خاطره رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌های سردار بزرگ و پر افتخار اسلام؛ حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان را گرامی داشتند.
در این مراسم که با همکاری مرکز خدمات حوزه علمیه قم برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین ناهیدی، از فضلای حوزه علمیه پس از بیان فضائل حضرت صدیقه طاهره(س) گفت: شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به‌دلیل دفاع از ولایت الهی امیرالمومنین علی(ع) بود.
وی پذیرش و پایبندی به ولایت معصومین(ع) و در عصر غیبت، بیعت با ولی‌ فقیه و نائب بر حق امام زمان(عج) را مصداق بارز ولایتمندی و ولایتمداری شمرده و افزود: مصداق بارز ولایتمداری، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که با بصیرت فاطمی خود، حکم مالک اشتر را برای ولی‌ فقیه زمان خود داشت.
وی با تأکید بر لزوم پیروی از سیره معصومین(ع) و شهدا گفت: مطالعه زندگینامه شهدا، می‌تواند چراغ راهی برای پیشگیری از انحراف در مسیر انقلاب و اسلام باشد.
قرائت اجزاء قرآن کریم و ختم مصحف شریف با مشارکت سوگواران، از دیگر برنامه‌های این کانون در مراسم گرامیداشت شهادت پاره تن رسول الله(ص) بود.
در کنار این مراسم، غرفه کودکان فاطمی نیز با هدف آشنایی کودکان با سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) بر پا شد. کودکان در این غرفه، با نقاشی و رنگ‌آمیزی، گوشه‌هایی از حماسه فاطمی را به تصویر کشیدند.
در پایان این مراسم معنوی نیز حاضران، با مرثیه‌سرایی و روضه‌خوانی یکی از خادمیاران کانون مداحان استان قم، بر مصائب بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) گریستند.

سیدمحمدمهدی مؤذن

انتهای پیام
captcha