رتبه‌آوران مسابقات قرآن تجلیل شدند
کد خبر: 3876157
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

رتبه‌آوران مسابقات قرآن تجلیل شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف خوزستان با بیان اینکه تنها راه نجات بشر قرآن کریم است، گفت: تبدیل انسانی خاکی به انسانی افلاکی همچون سردار سلیمانی به دلیل همسویی با مفاهیم قرآن کریم است.

خاکباز

به گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم تجلیل از مربیان و نفرات برتر مسابقات قرآن مرحله شهرستانی سال‌های 97 و 98 شهرهای اهواز، حمیدیه و دشت‌آزادگان امروز، 14 بهمن‌ماه در آستان علی‌بن مهزیار اهوازی برگزار شد.

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه خداوند ارسال پیامبران در نزول کتاب آسمانی را برای نجات بشر نازل کرد، گفت: خداوند با بعثت پیامبران به‌دنبال تحکیم گفتمان خود بر روی زمین بود. کتبی که به همراه پیامبران نازل شد به این دلیل بود که گفتمان الهی بر زمین جاری شود.

وی ادامه داد: دستورالعلمی که می‌تواند راه نجات بشر باشد قرآن کریم است. هر کسی برای زندگی مادی و معنوی خود برنامه‌ای ترسیم می‌کند که هیچ برنامه‌ای به غیر از قرآن به موفقیت نخواهد رسید. مأموریت مادی و معنوی همه خادمان قرآن کریم در این خلاصه می‌شود که دست یک انسان را بگیرد. نیازمند، فقط فقیر مادی نیست بلکه کسی که قرآن را در سینه خود ندارد انسانی تهی است.

خاکباز گفت: خانواده‌ای موفق خواهد شد که تغذیه فرهنگی آن‌ها از قرآن باشد و تلاوت و حفظ قرآن کریم قدم اول است. قدم دوم که سرنوشت بشریت را برای انسان مشخص می‌کند عمل به مفاهیم قرآن است. اگر فردی همچون سردار سلیمانی با آن بدرقه باشکوه از شخصیتی خاکی به افلاکی تبدیل می‌شود به دلیل همسوبودن او با قرآن کریم است.

مدیرکل اوقاف خوزستان بیان کرد: در خوزستان متأسفانه موقوفه قرآنی وجود ندارد. این وظیفه بر عهده مربیان است که برای کمک به مسائل مالی آموزش قرآن کریم در کلاس‌های قرآنی در مورد موقوفات قرآنی صحبت کنند.

انتهای پیام
captcha