بررسی «امتداد توحید در سیاست» در فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای
کد خبر: 3876249
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

بررسی «امتداد توحید در سیاست» در فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای

گروه حوزه‌های علمیه ـ دومین جلسه نشست تبیینی «امتداد توحید در سیاست» از سلسله جلسات آشنایی با «فلسفه سیاسی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» برگزار می‌شود.

دومین نشست «فلسفه سیاسی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، در نشست دومین جلسه نشست تبیینی «امتداد توحید در سیاست» حجت‌الاسلام و المسلمین استاد پارسانیا با تأکید بر آرای آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دو کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» و «روح توحید؛ نفی عبودیت غیر خدا» به این موضوع خواهد پرداخت.

این نشست‌ چهارشنبه، ۱۶ بهمن‌ماه، از ساعت ۱۹ در مرکز فقهی حضرت صاحب الامر(عج) به نشانی قم مقدسه، میدان روح‌الله، مجاور بیت حضرت امام خمینی(ره) تشکیل خواهد شد.

یادآور می‌شود، آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در زمینه‌ توحید می‌فرمایند: باید بدانیم توحید بر خلاف برداشت عامیانه رایج که آن را صرفاً یک نظریه فلسفی و ذهنی تلقی می‌کند، یک نظریه زیر بنایی در مورد انسان و جهان و توسط یک دکترین اجتماعی و اقتصادی و سیاسی است. در میان واژه‌های مذهبی و غیر مذهبی کمتر واژه‌ای را می‌توان یافت که تا این حد، پربار مفاهیم انقلابی و سازنده و ناظر به ابعاد گوناگون زندگی اجتماعی و تاریخی انسان باشد.

انتهای پیام
captcha