دشمن برای نابودی نظام اسلامی خانواده را هدف قرار داده است
کد خبر: 3878641
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰

دشمن برای نابودی نظام اسلامی خانواده را هدف قرار داده است

فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) گفت: دشمن امروز برای اینکه اثرگذاری انقلاب را تهدید کند تلاش بیشتری نسبت به گذشته در خصوص تغییر در سبک خانواده و انحراف در زندگی سالم ایجاد خواهد کرد و برای نابودی این نظام، خانواده را هدف قرار داده است.

دشمن در گام دوم انقلاب برای نابودی نظام اسلامی خانواده را هدف قرار داده استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار سیدحسن مرتضوی، فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) در نشست تخصصی مدیران کانون‌های فرهنگی بانوی مرزنشین شهرستان‌های تایباد، تربت جام، اسدآباد و خواف که شامگاه گذشته، ۲۴ بهمن‌ماه در سالن اجتماعات هتل پارس مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دشمن با بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی و نیز حرکت‌هایی که منجر به کاهش آستانه تحمل افراد شود، شرایطی را فراهم خواهد کرد تا تأثیر منفی خود را در نظام نشان دهد.

وی با اشاره به نقش زنان در کاهش این آسیب‌ها افزود: معمولاً به دلیل عدم شناخت بانوان و ظرفیت‌های آنان دچار مشکل می‌شویم به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار و محروم خلأهایی وجود دارد که باید بدانیم چگونه برطرف می‌شود، با راه‌اندازی این کانون‌ها تا حدی این کمبودها جبران شده اما برای رسیدن به نقطه مطلوب هنوز حجم زیادی از کارها باقی مانده است.

مرتضوی بیان کرد: در تثبیت و پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در هشت سال دفاع مقدس درصد قابل ملاحظه‌ای از فعالیت‌ها متعلق به بانوان بوده و تا امروز نقش مؤثری در عرصه‌های مختلف ایفا کرده‌اند، این مهم باید در گام دوم انقلاب بیشتر تقویت شود.

فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) تصریح کرد: ملت ایران در گام اول انقلاب تهدیدات سختی را پشت سر گذاشته اما در گام دوم پیش‌بینی می‌شود تهدیدات بیش از گذشته باشد و با اینکه بانوان در گام اول سهم خوبی داشته‌اند لازم است در این برهه حساس که دشمن از جنگ نرم برای فشار تهدیدها استفاده کرده زنان بیش از گذشته، نقش خود را ایفا کنند و در این عرصه از تمام زمینه‌ها و ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.

وی کانون‌های فرهنگی بانوی مرزنشین را اتاق‌های فکر نامید و افزود: یکی از دلایلی که دشمنان به‌دنبال خارج کردن زنان از صحنه‌های نظام هستند تأثیرگذاری آن‌ها در سلامت جامعه است و دشمن تلاش می‌کند با سوءاستفاده از برخی نگاه‌های تعصبی به‌ویژه در مناطق مرزی و تلفیقی به اهداف خود برسد، از این رو راه‌اندازی این کانون‌ها در مناطق هدف، مشابه یک اتاق فکر عمل می‌کند و باید بازوان اجرای خود را بیشتر کند، حرکت کانون‌ها باید به حالت شبکه‌ای باشد و به‌صورت زنجیرهای به هم متصل فعالیت کنند.

مرتضوی ادامه داد: در چنین وضعیتی نقش فضای مجازی در خانواده‌ها بسیار حائز اهمیت است از آنجا که دشمن به‌صورت افراطی و تفریطی برای نابودی نظام پیش می‌رود، باید جایگاه فضای مجازی در جامعه نهادینه شود و با فرهنگ‌سازی صحیح از این ابزار برای پیشبرد اهداف نظام بهره‌مند شد و در این میان بانوان در این حوزه نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

در ادامه سرهنگ وهاب کرمی، معاون فرهنگی قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) گفت: کانون فرهنگی بانوی مرزنشین از سال ۹۶ با پنج موضوع در قالب برنامه‌های فرهنگی شامل بهداشت خانواده، تربیت فرزند، آیین همسرداری، بصیرت‌بخشی و آشنایی با حقوق مدنی بانوان خانه‌دار فعالیت خود را در مناطق مرزی آغاز کرده است.

وی افزود: پس از شناسایی مناطق هدف کارگاه‌های آموزشی تشکیل شده و برنامه‌های اجرایی مورد استقبال جامعه زنان به‌ویژه در مناطق حاشیه شهر قرار گرفته است.

کرمی بیان کرد: این کانون‌ها در مباحث اجتماعی مانند شرکت در مراسم ملی و مذهبی و ارائه مشاوره‌های خانوادگی با تشکیل معاونت‌های اجتماعی، فرهنگی، حقوقی، سلامت و بهداشت خانواده توانسته در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت کنند‌.

در ادامه این نشست هر یک از مدیران کانون‌های فرهنگی بانوی مرزنشین شهرستان‌های تایباد، تربت جام، خواف و اسدیه گزارشی از عملکرد فعالیت‌های اجرا شده ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha