تعدد متولیان قرآنی در کشور نیازمند سازماندهی است
کد خبر: 3882903
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

تعدد متولیان قرآنی در کشور نیازمند سازماندهی است

رئیس اداره قرآنی اوقاف لرستان با بیان اینکه وجود متولیان متعدد در حوزه قرآن نیازمند ساماندهی است، گفت: باید به‌دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از موازی‌کاری در حوزه فعالیت‌های قرآنی باشیم.

متولیان زیاد در حوزه قرآن نیازمند ساماندهی استتقی دریکوندی، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان این‌که وجود متولیان زیاد در حوزه قرآن نیازمند ساماندهی است و باید به‌دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از موازی‌کاری در حوزه فعالیت‌های قرآنی باشیم، گفت: در بخش مسابقات قرآن یک موازی‌کاری منفی وجود دارد و این باعث شده در بسیاری از مسابقاتی که در سطح استان برگزار می‏‌شود همیشه جوایز و رتبه‌های اول به برخی افراد اختصاص یابد و دیگر فرصتی برای بقیه افراد فراهم نشود.

وی افزود: در حال حاضر ما شاهد هستیم هر سال مسابقاتی در استان توسط ارشاد، اوقاف، تبلیغات، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، بسیج، ارتش، جهاد کشاورزی، قوه قضائیه، بهزیستی، کانون‌های مساجد، تعاون و ... برگزار می‏شود و هر کدام برگزیدگانی را در مرحله مقدماتی، شهرستانی و استانی دارند در صورتی‎که می‎توان با سطح‌بندی این مسابقات مانع از موازی‌کاری و هدرفت هزینه‌ها شد.

دریکوند ادامه داد: با توجه به این‌که سازمان اوقاف و امور خیریه متولی یکی ‎‌‌از بزرگ‌ترین مسابقات قرآن در رشته‌های مختلف، حفظ، مفاهیم، قرائت ترتیل و تحقیق، تواشیح و ... است، ضرورت دارد مرحله شهرستانی این مسابقات حذف شود و اوقاف منتخبان مرحله استانی این مسابقات را از طریق مسابقاتی که سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها برگزار می‎شود، تامین کند.

وی با بیان این‌که موفقیت در این بخش بستگی به هماهنگی و مشارکت تمامی ارگان‌های فرهنگی و قرآنی به‌عنوان متولیان فعالیت‌های قرآنی دارد، اظهار کرد: وقتی منتخبان مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف از بین منتخبان مرحله استانی مسابقات قرآنی سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها تامین شود می‎توان گفت مسابقات مرحله استانی اوقاف تبدیل به یک فینال و رقابت بین فعالان و نخبگان قرآنی استان از قشرهای مختلف خواهد شد و این‌چنین می‎توان انگیزه مردم نسبت به شرکت در مسابقات قرآنی را فراهم آورد.

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: متاسفانه ما شاهد هستیم در مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه فقط عده خاصی شرکت و هر ساله جوایز این مسابقات به آن‌ها تعلق می‎گیرد و همین باعث شده استعدادهای جدید قرآنی شناسایی نشوند و علاوه‌بر این فعالان قرآنی نیز رغبتی به شرکت در این مسابقات نداشته باشند که می‎طلبد توسط شورای عالی قرآن راهکاری برای چگونگی سطح‌بندی مسابقات قرآنی انجام بگیرد تا دیگر شاهد موازی‌کاری در حیطه مسابقات قرآن نباشیم.

انتهای پیام
captcha