اهدای بسته‌های حمایتی به نیازمندان قوچانی در آستانه سال جدید
کد خبر: 3885195
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

اهدای بسته‌های حمایتی به نیازمندان قوچانی در آستانه سال جدید

مسئول واحد اجتماعی مرکز افق بقعه متبرکه امامزاده سلطان ابراهیم(ع) قوچان از تهیه ۶۵ بسته مواد غذایی و اهدای آن به نیازمندان در آستانه سال جدید خبر داد.

حبیب نیک‌خواه، مسئول واحد اجتماعی مرکز افق بقعه متبرکه امامزاده سلطان ابراهیم(ع) قوچان در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ بیان کرد: با کمک خیران ۶۵ بسته مواد غذایی به ارزش ۷۰ میلیون ریال تهیه و در بین نیازمندان اطراف این بقعه متبرکه توزیع شد.

وی افزود: این بسته‌ها متشکل از برنج، روغن، ماکارونی، رب، قند، سویا و... و ارزش هر بسته بیش از 100 هزار تومان است.

نیک‌خواه با اشاره به اینکه شش ماه از راه‌اندازی مرکز افق بقعه متبرکه امامزاده سلطان ابراهیم(ع) می‌گذرد، تصریح کرد: این دومین بسته حمایتی نیازمندان به همت مرکز افق در سال 98 بوده است.

وی یادآور شد: اولین بسته حمایتی نیازمندان در شب یلدا و به ارزش 15 میلیون تومان بین 100 خانواده نیازمند اطراف این بارگاه مطهر توزیع شد.


ساخت حمام برای نیازمندان از محل موقوفات داورزن


حجت‌الاسلام خانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن بیان کرد: کمک به ساخت حمام و سرویس بهداشتی از محل دو موقوفه عزیزالله در روستای حسین‌آباد و غلامرضا در شهر داورزن برای دو خانواده نیازمند انجام شد.

وی افزود: موقوفه عزیزالله شامل یک قطعه زمین در روستای حسین‌آباد این شهرستان در سال 64 هجری شمسی با نیت تعمیر و هزینه‌های حمام عمومی روستا وقف شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حمام عمومی روستا قابل استفاده مردم نیست و با توجه به نظریه تحقیق، درآمد این موقوفه صرف ساخت حمام برای یک خانواده نیازمند در روستای حسین‌آباد شد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه داورزن در ادامه گفت: موقوفه غلامرضا شامل چهار فنجان آب از رودخانه شهر داورزن  نیز بر اساس نزدیک‌ترین نیت به نظر واقف صرف ساخت حمام و سرویس بهداشتی برای یک خانواده نیازمند داورزنی شد.

خانی در پایان گفت: در مجموع 30 میلیون ریال از درآمد این موقوفه صرف کمک به ساخت حمام برای این دو خانواده نیازمند شده است.

یادآور می‌شود، شهرستان داورزن با ۲۵ بقعه متبرکه، ۸۰۲ موقوفه و یک هزار و ۷۴۹ رقبه در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

زهرا چشمی
انتهای پیام
captcha