برگزاری مسابقه خوانش رادیویی قصص قرآنی در خراسان‌رضوی
کد خبر: 3886991
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

برگزاری مسابقه خوانش رادیویی قصص قرآنی در خراسان‌رضوی

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری مسابقه خوانش و نمایش رادیویی قصص قرآنی ویژه دانش‌آموزان استان خبر داد.

برگزاری مسابقه خوانش قصص قرآنی ویژه دانش‌آموزانعلی مهدوی‌خواه، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص فعالیت‌های قرآنی ایام تعطیلات دانش‌آموزان اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا که در پی آن مدارس کلیه مقاطع تحصیلی تا پایان سال تعطیل شد، لذا با شعار «تربیت تعطیل نمی‌شود و آموزش در همه حال ادامه دارد» برنامه‌هایی برای دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی در سراسر استان پیش‌بینی شد.

اجرای طرح مکمل حفظ جزء 30

وی ادامه داد: بر این اساس نیز ادامه طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم تا روز ولادت با سعادت امام زمان(عج) از طریق فضای مجازی و به صورت غیرحضوری طی 40 روز برای دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت که اطلاع‌رسانی این طرح صورت گرفته و برای پشتیبانی مجازی نیز مربیانی برای این طرح در نظر گرفته شد. این طرح در واقع مکمل همان طرح حفظ جزء 30 است که با توجه به شرایط تعطیلی مدارس از این طریق غیرحضوری دنبال خواهد شد تا وقفه در این امر به وجود نیاید و طبق برنامه حفظ پیش برود.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ابراز کرد: در این خصوص دو مربی پشتیبان آماده پاسخگویی تلفنی به سؤالات شرکت‌کنندگان در این طرح هستند که در صورت مطالبات بیشتر مربیان دیگری نیز به کارگیری خواهند شد. در پایان طرح این طرح چهل روزه نیز در نظر گرفته شده تا به 40 نفر از شرکت‌کنندگان به قید قرعه هدایایی اهدا شود.

مهدوی‌خواه اظهار کرد: طرح مسابقه خطبه‌خوانی، اذان، صحیح‌خوانی نماز و تلاوت تقلیدی سوره‌های جزء 30 از دیگر برنامه‌هایی است که از طریق فضای مجازی ویژه دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است. در این طرح که به صورت ملی نیز انجام خواهد شد، دانش‌آموزان آثار خود را با ارائه یک کلیپ 5 دقیقه‌ای در یکی از این چهار رشته تهیه کرده و به دبیرخانه ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی این طرح از طریق سامانه ایران پرورشی از 20 اسفند آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه مجازی تا 20 فروردین ارسال کنند. این طرح با هدف شناسایی استعدادهای قرآنی و توسعه آن ویژه دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی برنامه‌ریزی شده است و به 10 نفر برتر هر رشته و در مجموع 40 نفر مبلغ 100 هزار تومان هدیه تعلق می‌گیرد.

بازی‌های قرآنی خلاقانه از سوی والدین

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: برگزاری مسابقه خوانش و نمایش رادیویی قصص قرآنی نیز در برای ایام شرایط کرونایی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شد. با توجه به اینکه شرایط درکنار هم بودن والدین و فرزندانشان زیاد شده این فرصت بسیار خوبی است و مسابقه خوانش و نمایش قصص قرآنی نیز با مشارکت والدین دانش‌آموزان به اجرا می‌رسد.

مهدوی‌خواه اضافه کرد: در این راستا نیز قصه‌های چهارده معصوم(ع) در قالب کتاب مصباح‌الهدی که قبلاً در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است، خوانش خواهد شد. فرد شرکت‌کننده به انتخاب خود یکی از آن قصه‌های این کتاب را انتخاب کرده و با کمک اعضای خانواده به صورت صوتی ضبط می‌کنند و سپس به دبیرخانه که از آدرس آن از طریق سایت ایران پرورشی اطلاع‌رسانی خواهد شد ارسال می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه این طرح نیز در سطح ملی اجرا خواهد شد، اضافه کرد: به 20 نفر از افراد برتر در این طرح نیز مبلغ 200 هزارتومان هدیه تعلق خواهد گرفت. بحث بازی‌های قرآنی خلاقانه از سوی والدین دانش‌آموزان از دیگر طرح‌های این اداره است که فراخوان، نحوه اجرا و ارائه آن نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فعالیت مجازی دارالقرآن‌های آموزش پرورش

مهدوی خواه ابراز کرد: 69 دارالقرآن در استان فعال است که همچنان در قالب مجازی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد، ضمن اینکه برگزاری محافل قرآنی در فضای مجازی نیز توسط دارالقرآن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی راه‌اندازی پایگاه پاسخگویی به شبهات اعتقادی نیز از دیگر اقدامات این اداره است و برآن شدیم در این فرصت نیز پاسخگوی سوالات دانش آموزان و والدینشان در این خصوص باشیم.
وی اظهار کرد: به دنبال این هستیم که یک دوره آموزشی طرح حفظ جزء 30 را از طریق رسانه ملی و یا در سطح استان از شبکه استانی اجرا کنیم که در این خصوص اطلاعات متعاقبا اعلام خواهد شد.

مهدوی خواه با اشاره به فرا رسیدن سال جدید اظهار کرد: اطلاع رسانی برای جمع‌آوری کمک های مادی برای نیازمندان و افراد کم بضاعت نیز زیر نظر نهادهای ذیربط از دیگر اقدامات ما در سال نو است.

انتهای پیام
captcha