۲۰ درصد دانش‌آموزان کاشمری به فضای مجازی دسترسی ندارند
کد خبر: 3889951
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

۲۰ درصد دانش‌آموزان کاشمری به فضای مجازی دسترسی ندارند

مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: اگرچه به خاطر شیوع ویروس کرونا آموزش‌ها باید از طریق فضای مجازی ارائه شود، اما ۲۰ درصد دانش‌آموزان به امکانات آموزش مجازی دسترسی ندارند.

20 درصد دانش آموزان کاشمر به امکانات آموزش مجازی دسترسی ندارندعلی طاهریان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: در حال حاضر از 32 هزار دانش‌آموز شهرستان کاشمر در مقطع ابتدایی، 10 هزار نفر در شهر و 7 هزار نفر در روستا و در مقطع متوسطه اول و دوم از 12 هزار و 200 دانش‌آموز، 1600 نفر در روستا و باقی در شهر مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه سایر دانش‌آموزان در مقطع پیش‌دبستانی هستند، مطرح کرد: قبل از اینکه برنامه مدونی در آموزش و پرورش داشته باشیم، آموزش‌ها را از طریق فضای مجازی آغاز کردیم و در این زمینه جزء اداره‎های پیشگام در حوزه آموزش مجازی بودیم.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر تصریح کرد: اکنون همکاران فرهنگی در حوزه آموزشی، پرورشی و تربیتی فعال هستند، از سویی با وجود مطرح شدن سامانه شاد، اما چون هنوز زمینه‌های لازم فراهم نشده آموزش‌ها همچنان از طریق فضای مجازی ارائه می‌شود.

طاهریان بیان کرد: به جهت اینکه بتوانیم نحوه آموزش را رصد کنیم مدارس قطب‌بندی شده‎اند، به طوریکه در مقطع ابتدایی 9 گروه و در متوسطه اول و دوم هر کدام هفت گروه پیش‌بینی شده و هر گروه یک سرگروه دارد که نحوه فعالیت‎ها را ارزیابی می‎کنند.

وی گفت: هر دو هفته یک بار مدارسی که فعال‎تر باشند شناسایی و به مدارس ضعیف‎تر تذکر داده می‌شود، همچنین شورای کیفی‌سازی فعالیت‌‎های آموزشی از طریق فضای مجازی در آموزش و پرورش تشکیل شده و فعالیت‎های همکاران بررسی و رصد می‎شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر بیان کرد: متأسفانه امکان استفاده همه دانش‌آموزان از آموزش‎هایی که از طریق فضای مجازی مطرح می‎شود، وجود ندارد، آسیب‌‎ها بیشتر در روستاها است که امکانات لازم را ندارند و باید فعالیت‎هایشان به آموزش‎هایی که از صدا و سیما ارائه می‎شود، منحصر باشد.

طاهریان تصریح کرد: اگرچه آموزش مجازی در مدارس روستایی انجام می‎شود اما امکان استفاده برای همه دانش‌آموزان وجود ندارد، به همین جهت بیشتر معلمان در روستاها از طریق تلفن با دانش‌آموزان در تماس هستند و آن‌ها را تشویق به استفاده از آموزش‎های رسانه عمومی می‎کنند.

وی همچنین گفت: حتی مدارس شهری به خصوص مدارس حاشیه شهر را هم نمی‎توان به طور 100 درصدی پوشش آموزش‌ مجازی داد، شاید 70 درصد دانش‎آموزان هر کلاس بتوانند از آموزش‎هایی که از طریق فضای مجازی ارائه می‎شود استفاده و یا استقبال کنند.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر بیان کرد: به‌طور میانگین 20 درصد دانش‌آموزان شهر و روستا به دلیل نداشتن امکانات از آموزش‌هایی که توسط معلمان در فضای مجازی ارائه می‎شود نمی‎توانند استفاده کنند، ولی شرایط استفاده از رسانه عمومی برای همه فراهم است.

طاهریان افزود: در خصوص زمان برگزاری امتحانات تابع مسئولان استان و وزارتخانه آموزش و پرورش هستیم، از سویی چون قرار شد سامانه جامع شاد راه‎اندازی شود و فعالیت‎های همسو با این سامانه حذف شود نمی‎توان کار خاصی انجام داد.

وی در پایان از والدین دانش‌آموزان تقاضا کرد به پیام‎های آموزشی که از طریق مدارس اعلام می‎شود توجه داشته و با مدیر و معلم مدرسه ارتباط داشته باشند.

انتهای پیام
captcha