لزوم جبران آسیب‌های اقتصادی کرونا / درآمد دولت کفاف بسته‌‌های حمایتی را نمی‌‌دهد
کد خبر: 3889972
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
الله‌وردی دهقانی بیان کرد:

لزوم جبران آسیب‌های اقتصادی کرونا / درآمد دولت کفاف بسته‌‌های حمایتی را نمی‌‌دهد

منتخب مردم ورزقان و خاروانا برای مجلس یازدهم اظهار کرد: لازم است دولت برای اصناف، بازاریان، کسبه و افراد آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا کمک‌های اقتصادی لازم را در نظر بگیرد. این موارد باید در اولویت فعالیت دولت باشد.

الله وردی دهقانی نماینده مجلس

الله‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم شورای اسلامی و منتخب مردم ورزقان و خاروانا برای مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره لوازم موفقیت و پیشرفت اقتصاد ایران در دوران پساکرونا و همچنین وضعیت بسته‌های حمایتی دولت برای اقشار آسیب‌پذیر پرداخت و گفت: با توجه به اتفاقاتی که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر رخ داده است می‌توان گفت ویروس کرونا که اکنون شایع شده به احتمال بسیار قوی ناشی از نوعی بیوتروریسم از طرف قدرت‌های جهانی برای کاهش رشد اقتصادی کشورهای مختلف و رسیدن به مطامع خودشان است.


  • بیشتر بخوانید:

کرونا فرصتی برای تجدیدنظر در برنامه‌های اقتصادی / دولت هرچه دارد پای سلامت مردم بریزد

لوازم رشد اقتصادی و جهش تولید در دوران پساکرونا

مقایسه میزان آسیب کرونا به اقتصاد ایران با دیگر کشورها / تبعات بسته‌های تحریک تقاضا


آسیب‌های اقتصادی باید جبران شود

وی ادامه داد: در شرایط کنونی این ویروس همه ما را تحت تأثیر قرار داده است و با توجه به اینکه ارزش جان انسان‌ها بالاتر از هر چیزی است لذا دولت باید در این بحران تلاش کند اولاً شیوع این ویروس و آثار آن را کم کند و مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا پائین بیاید سپس همه تلاش خود را انجام دهد تا چرخه آن متوقف شود.

هم دولت و هم مجلس باید کاری کنند که اقشار آسیب‌پذیر جامعه و مردم ضعیف بسته‌های حمایتی لازم را در حد مقدور دریافت کنند تا این بحران را پشت سر بگذاریم و بعداً با رفع این بیماری، ان‌شاءالله کاستی‌ها را هم برطرف کنیم

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان اینکه دولت در این شرایط باید سعی در جبران آسیب‌های اقتصادی مردم داشته باشد ادامه داد: همچنین لازم است که دولت برای اصناف، بازاریان، کسبه و افراد آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده از شیوع این ویروس کمک‌های اقتصادی لازم را در نظر بگیرد. این موارد باید در اولویت فعالیت دولت باشد.

حفظ سلامت جامعه در اولویت است

عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به لزوم تلاش برای کاهش تبعات شیوع ویروس کرونا یادآور شد: در شرایط کنونی، همه تلاش جهانیان برای حفظ یک جامعه سالم و کاهش آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا است چراکه اگر جامعه سالم نباشد و موجودیت انسان حفظ نشود قطعاً بهبود وضعیت اقتصادی به درد کسی نمی‌خورد بنابراین حفظ سلامت جامعه باید در اولویت مسئولان قرار بگیرد.

منتخب مردم ورزقان و خاروانه در مجلس یازدهم بیان کرد: نکته دیگر این است که با توجه به نظرات کارشناسان امر و به ویژه مسئولان وزارت بهداشت و افراد دلسوز در بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی، باید صنایع ضروری، به ویژه صنایعی که مواد مورد نیاز برای مقابله با کرونا را تولید می‌کنند را حتماً با استفاده از امکانات و تغییرات لازم سر پا نگه داریم و فعالیت آن صنایعی که باعث اشاعه این بیماری می‌شوند را فعلا متوقف کنیم.

ارائه بسته‌های حمایتی ضروری است

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به لزوم تعطیلی برخی از صنایع کشور ادامه داد: صنایعی که تجمعات گسترده در آن اجتناب‌ناپذیر است و احتمال افزایش آلودگی بیماری در آنها وجود دارد حتماً باید تعطیل باشند تا آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا کمتر شود.

دهقانی درباره بسته‌ای حمایتی دولت به اقشار آسیب‌پذیر نیز گفت: الان ایام ضرورت است و فشارهای اقتصادی بسیاری نیز بر ما تحمیل شده است. با توجه به اینکه در شرایط کنونی، صادرات نفت ما مشکل دارد و در تحریم هم قرار داریم و بسیاری از صنایع هم دچار مشکلات تولید هستند قطعاً درآمدهای دولتی به صورت صد درصدی محقق نخواهد شد و در نتیجه دولت نمی‌تواند همه آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا را جبران کند.

منتخب مردم ورزقان و خاروانا برای مجلس یازدهم در پایان اظهار کرد: لذا همه باید به کمک‌هایی که از سوی دولت در این ایام صورت می‌‌گیرد قانع باشند چراکه با توجه به کاهش شدید قیمت نفت و همچنین کاهش فروش آن، درآمدهای دولت به شدت با کاهش مواجه شده است. از سوی دیگر، هم دولت و هم مجلس باید کاری کنند که اقشار آسیب‌پذیر جامعه و مردم ضعیف بسته‌های حمایتی لازم را در حد مقدور دریافت کنند تا این بحران را پشت سر بگذاریم و بعداً با رفع این بیماری، ان‌شاءالله کاستی‌ها را هم برطرف کنیم.

انتهای پیام
captcha