ضرورت همکاری دولت و ملت برای کاهش مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا
کد خبر: 3893311
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷

ضرورت همکاری دولت و ملت برای کاهش مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش گروه‌های جهادی در شرایط کنونی کشور گفت: دولت و ملت باید برای کاهش و کنترل مشکلات اقتصادی ناشی از بیماری کرونا همکاری کنند.

لزوم همکاری دولت و ملت برای کاهش مشکلات اقتصادی ناشی از کروناحجت‌الاسلام عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با ایکنا آذربایجان‌غربی، با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از  بیماری کرونا، اظهار کرد: شغل‌های فردی و خانوادگی در کشور ما جایگاه بزرگی دارند و شاید از ۲۴ میلیون شغل حدود ۱۵ میلیون آن را شغل‌های خانوادگی و فردی تشکیل می‌دهد. با شیوع کرونا و فشار مضاعف به قشرهای مختلف جامعه و کاهش بسیاری از داد و ستدها، کارگران روزمزد، راننده‌ها، دست‌فروشان و برخی دیگر از شغل‌ها بسیار آسیب دیدند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در شهرهای مختلف خیرین و افراد دلسوز و خیرخواه برای کمک به این افراد وارد عرصه شدند و به‌ صورت جهادی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به نقش گروه‌های جهادی در شرایط کنونی کشور، ادامه داد: بسیج، سپاه، کمیته امداد و گروه‌های جهادی خودجوش مردمی با همیاری مسئولان برای تأمین مایحتاج نیازمندان و مبارزه با کرونا وارد میدان عمل شده‌اند. در کنار کمک‌های مردمی و جهادی، دولت هم با بسته‌های حمایتی در کنار مردم است.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دولت و حاکمیت وظیفه دارد سریع‌تر، دقیق و حساب‌شده‌تر و با کمک محققین، دانشگاهیان و افراد حوزوی مشکل مردم را کاهش دهد. اگر بیماری کرونا تداوم داشته باشد صدمات بیشتری به زندگی مردم وارد خواهد شد و ممکن است آستانه تحمل مردم لبریز شود.

حجت‌الاسلام دیرباز با اشاره به نقش روحانیت در مبارزه با کرونا، تصریح کرد: روحانیت از روزهای آغازین بیماری کرونا به‌صورت خودجوش و با به‌جان خریدن خطر، در بیمارستان‌ها حضور پیدا کرده و بیماران و کادر درمانی را به آرامش، امیدواری و تقرب به درگاه حق‌تعالی دعوت می‌کنند زیرا در این زمان کاهش اضطراب و استرس بیماری و آرامش بسیار ضروری و مفید است.

وی با اشاره به پیش رو بودن ماه رمضان، ادامه داد: ماه رمضان را پیش رو داریم و که ماه مواسات و مهربانی نسبت به بندگان خدا بوده و باید در این ماه نسبت به انفاق به بندگان خدا تلاش کنیم و در شرایط کنونی کشور و با توجه به شیوع ویروس کرونا بیشتر به فکر نیازمندان باشیم.

انتهای پیام
captcha