تصمیم بازگشایی اماکن متبرکه به نیمه اردیبهشت‌ماه موکول شد
کد خبر: 3894531
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷

تصمیم بازگشایی اماکن متبرکه به نیمه اردیبهشت‌ماه موکول شد

معاون استاندار کرمان در خصوص بازگشایی مساجد، تکایا و بقاع متبرکه گفت: پیش‌بینی ما این است که بتوانیم در نیمه ماه رمضان یا نیمه اردیبهشت نتیجه را از وزارت بهداشت بگیریم.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از استانداری، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار امروز دوشنبه، 8 اردیبهشت‌ماه گفت: درباره بازگشایی بقاع متبرکه، مساجد، تکایا و اماکن مذهبی به‌ویژه در ماه رمضان که مورد نظر مردم است، آن‌چه ستاد ملی مصوب کرد در ستاد استانی نیز مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: کل کشور بر مبنای دیدگاه وزارت بهداشت و در شهرستان‌ها بر مبنای دانشگاه علوم پزشکی مادر از نظر میزان شیوع ویروس به گروه‌های سه‌گانه سفید، زرد و قرمز تقسیم و شهرستان‌هایی که سفید تشخصیص داده شدند می‌توانند از اماکن مذهبی ذکر شده البته با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنند.

معاون استاندار کرمان بیان کرد: تاریخ آن منوط به بررسی دانشگاه علوم پزشکی است؛ پیش‌بینی ما این است که بتوانیم در نیمه ماه مبارک رمضان یا نیمه اردیبهشت نتیجه را از وزارت بهداشت بگیریم و اعلام کنیم که اگر استان کرمان یا شهرستان‌های آن سفید تشخیص داده شدند مردم از فیوضات لیالی قدر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه درخواست‌های زیادی از صنوف مختلف داشتیم، افزود: اصنافی که ممنوع بودند تا ساعت 18 می‌توانند ادامه دهند، در استان کرمان هم تشخیص داده شد ساعت باز بودن کسبه داخل پاساژها و مجتمع‌های تجاری تا ساعت 21 تمدید شود.

بصیری تصریح کرد: درخواست فعالیت آرایشگاه‌های مردانه و زنانه هم از طرف مردم و هم صنف مطرح بود که موافقت شد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از امروز بلامانع است.

وی تصریح کرد: مراکز پلاک‌گذاری خودرو در کل کشور تابع یک سیاستی است که ناجا اعمال می‌کند و به هم پیوسته است. چون مردم دچار مشکلات حقوقی شدند، مدتی که مراکز پلاک‌گذاری تعطیل شده، آن مدت تعطیلی به مدت اعتبار وکالت‌نامه‌ها اضافه می‌شود. در حال حاضر مراکز پلاک‌گذاری به‌صورت زوج و فرد فعال هستند.

وی از در خواست در زمینه بیمه بیکاری اغلب مشاغل خرد که دچار گرفتاری شدند یاد کرد و گفت: چون هنوز منبع آن به صراحت اعلام نشده اداره‌کل کار زمینه را فراهم کند به محض اینکه منبع پرداخت بیمه بیکاری مشخص شد برای کارگران پراخت شود.

بصیری اظهار کرد: برای دیگر مراکزی که تعطیل هستند و گرفتاری پیدا کردند از جمله مهدکودک‌ها، مقرر شد مراجع ذی‌ربط در استان نسبت به پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت اقدام کند.

وی به موضوع هتل‌داران اشاره کرد و گفت: در استان کرمان هتل‌ها و بوم‌گردی‌ها و اقامت‌سراها تعطیل بودند با توجه به اجازه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی داده با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و مهمانپذیرها می‌توانند کارشان را ادامه دهند درباره بومگردی‌ها مقرر شد بازدیدی از سوی میراث فرهنگی با نمایندگان علوم پزشکی انجام شود تا وضعیت بررسی شود که امکان ادامه فعالیت‌شان وجود دارد یا خیر.

انتهای پیام
captcha