افزایش گرایش قراء ایرانی به سبک قاریانی همچون «محمد عمران» + تلاوت
کد خبر: 3895126
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
حبیب صداقت بیان كرد:

افزایش گرایش قراء ایرانی به سبک قاریانی همچون «محمد عمران» + تلاوت

قاری ممتاز کشورمان در برنامه محله تلاوت گفت: هر چه می‌گذرد، قاریان ایرانی بیشتر با هنر تلاوت استاد محمد عمران آشنا می‌شوند و گرایش به اینگونه تلاوت‌ها که فن و هنرمندی در آن به وضوح دیده می‌شود، زیاد شده است.

به گزارش ایکنا؛ برنامه «محله تلاوت» سه‌شنبه، نهم اردیبهشت‌ماه به محله استاد شیخ محمد عمران، قاری برجسته مصری رفت و از آنجا که حبیب صداقت، قاری ممتاز کشورمان به سبک این قاری مصری تلاوت می‌کند، به صورت تلفنی میهمان این برنامه بود.

حبیب صداقت در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار کرد: استاد محمد عمران مشهور به ابتهال‌خوانی است. همچنین، تلاوت‌های بسیار خوبی دارد که خیلی از تلاوت‌های این قاری برجسته، معنا را نیز به خوبی القا کرده که از جمله آن‌ها می توان، تلاوت سوره مبارکه ابراهیم، مریم و یوسف را نام برد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های استاد محمد عمران لهجه خیلی خوبی است که دارد و این لهجه عالی باعث جذب شنونده شده و آن را نسبت به سایر قراء نیز متمایز کرده است.

صداقت با اشاره به جایگاه تلاوت محمد عمران بین قاریان ایرانی تصریح کرد: هرچه می‌گذرد، قاریان ایرانی بیشتر با هنر تلاوت این قاری آشنا می‌شوند و گرایش به اینگونه تلاوت‌ها که فن و هنرمندی در آن به وضوح دیده می‌شود، زیاد شده است. اما قاریان نباید فراموش کنند که بنا باید بنای محکمی باشد تا بتوانند در این مسیر موفق شوند.

وی گفت: در ۱۸ سالگی با استاد محمد عمران آشنا شدم و اولین سوره‌ای که با صدای این قاری شنیدم، سوره مبارکه ابراهیم(ع) بود که این تلاوت جزء ماندگارترین تلاوت‌های ایشان نیز است.

بر این اساس، آیات ۳۱ تا ۳۳ سوره مبارکه ابراهیم(ع) با صدای استاد محمد عمران در این برنامه به شنوندگان هدیه شد. در فواصل برنامه نیز سه فراز تلاوت از استاد محمد عمران برای شرکت شنوندگان در نظرسنجی پخش شد که علاقه‌مندان از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۱۴ می‌توانند فراز مورد نظر خود را انتخاب کنند.

تلاوت سوره‌های مبارکه حجر و نمل با صدای محمد عمران

کد
انتهای پیام
captcha