ابتلای ۲۷ مادر باردار به کرونا در کردستان
کد خبر: 3896124
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

ابتلای ۲۷ مادر باردار به کرونا در کردستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از اوایل اسفند تاکنون ۲۷ مادر مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آرزو فلاحی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اظهار کرد: از اوایل اسفندماه تاکنون ۲۷ مادر مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد حال هشت نفر از آن‌ها بهبود یافته و ۱۹ نفر هنوز مبتلا هستند، افزود: چهار نفر از مادران باردار مبتلا به کرونا زایمان کرده‌اند و ۱۵ نفر دیگر هنوز باردار هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: وضعیت سلامتی مادران باردار مبتلا به کرونا به صورت روزانه توسط مراقبان سلامت پیگیری می‌شوند و در منزل تحت مراقبت و قرنطینه هستند.

وی با اشاره به اینکه نحوه ابتلای این افراد اکثرا به دلیل ارتباط با فرد مبتلا به کوید ۱۹ مثبت بوده است، عنوان کرد: میانگین سنی مادران باردار مبتلا به کرونا در استان را ۲۰ تا ۴۲ سال بیان کرد. مادران باردار حتی‌الامکان تا پایان زمان بارداری در خانه بمانند و از تجمع در اماکن عمومی پرهیز کنید و دستورات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند را رعایت کنند.

فلاحی در پایان یادآور شد: مادران باردار در پاسخگویی به شماره تماس 4030 با مراقبین سلامت و بهورزان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha