اجرای طرح «راهکار» در کانون‌های فرهنگی مساجد استان زنجان
کد خبر: 3897096
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

اجرای طرح «راهکار» در کانون‌های فرهنگی مساجد استان زنجان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از اجرای طرح ملی «راهکار» خبر داد و گفت: در این طرح ۱۴ برنامه عملیاتی از جمله توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان انجام می‌شود.

اجرای طرح راهکار در کانون‌های فرهنگی مساجد استان زنجانحجت‌الاسلام محمدنقی یارمحمدی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا یکی از نگرانی‌ها به حفظ بهداشت و سلامت روستاها مربوط می‌شد که در این راستا ۹۰ درصد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ارتباط با مقابله کرونا از بحث‌های آموزشی و فرهنگی تا ضدعفونی مساجد فعالیت خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: ۳۰ مورد از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه نیز اقدام به دوخت ماسک و گان کردند و در حوزه ضدعفونی مساجد و معابر هم اقداماتی را انجام دادند.

این مسئول از اجرای طرح ملی راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار) خبر داد و گفت: این طرح در راستای عمل به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص مواسات و کمک مومنانه تدارک دیده شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان افرود: این طرح شامل 14 برنامه عملیاتی است و در آن با استفاده از ظرفیت گروه‌های فهما، بسته‌های معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۸۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان زنجان تاسیس شده است، بیان کرد: در ایام شیوع کرونا و در جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی، پویش‌های کتابخوانی نیز در فضای مجازی راه‌اندازی شده است.

یارمحمدی خاطرنشان کرد: موضوع در خانه ماندن و کاهش فعالیت‌های اجتماعی لزوم توجه به کودکان و نوجوان برای جلوگیری از اضطراب یا بی‌حوصلگی را برجسته ساخت و در زمینه نحوه ارتباط والدین با کودکان نیز محتواهای خوبی در فضای مجازی منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha