آغاز دوره تدریس کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»
کد خبر: 3903508
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵

آغاز دوره تدریس کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»

دوره تدریس کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، امروز، 18 خردادماه با حضور آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، در قم آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صلح‌میرزایی، مدیر واحد تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صلح‌میرزایی، مدیر واحد تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی، در این مراسم، گفت: طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن شامل؛ سلسله جلسات تفسیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماه رمضان سال 1353 است که به عنوان منبعی برای آشنایی با مبانی فکری نظام اسلامی و اندیشه‌ رهبر انقلاب مطرح است.

وی افزود: مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با توجه به ضرورت بسط و تعمیق مباحث این کتاب از سوی اساتید و فضلای حوزوی، دوره تربیت مدرس این کتاب را با حضور اساتید حوزه علمیه قم برگزار می‌کند و دوره مذکور به صورت رسمی از امروز افتتاح شده است.

صلح‌میرزایی اظهار کرد: با شروع فرایند پذیرش این دوره از ابتدای اسفند 98، 170 نفر از اساتید به‌صورت آنلاین(برخط) آمادگی خود را برای شرکت در دوره اعلام کردند و پس از احراز صلاحیت ابتدایی ثبت‌نام‌کنندگان، آزمون برخط از این کتاب در سه مرحله برگزار شد.

مدیر واحد تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در نهایت تعداد 74 نفر از اساتید در این مرحله پذیرفته شدند و با انجام مصاحبه از پذیرفته‌شدگان، در نهایت، 72 نفر برای شرکت در کلاس‌ها و کارگاه‌های این دوره دعوت شدند.

صلح میرزایی اظهار کرد: کلاس‌های این دوره از 17 تا 27 خردادماه امسال با حضور اساتید آشنا با اندیشه رهبر انقلاب برگزار می‌شود و کارگاه‌های این دوره نیز از 19 تا 27 خرداد روزانه به مدت دو ساعت برگزار و در آن روش‌های تدریس این کتاب به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در پایان این دوره نیز به اساتیدی که دوره را با موفقیت گذرانده باشند، گواهی مجوز تدریس کتاب «طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن» از سوی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اعطاء می‌شود.

صلح میرزایی تأکید کرد: ارائه تحقیقی کوتاه در ارتباط با مباحث کتاب مذکور و کسب حد نصاب آزمون پایانی، شرط اعطای گواهی مجوز تدریس در پایان دوره است. 

انتهای پیام
captcha