حمایت از فعالان صنایع دستی برای تحقق جهش تولید در نیر
کد خبر: 3904065
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱

حمایت از فعالان صنایع دستی برای تحقق جهش تولید در نیر

فرماندار شهرستان نیر گفت: صنایع دستی نقش مهم و ارزنده‌ای در تحقق شعار سال داشته و می‌تواند زمینه برای جهش تولید و رونق اشتغال را فراهم آورد که باید در این راستا از فعالان و تولیدات این عرصه حمایت شود.

حمایت از فعالان صنایع دستی برای تحقق جهش تولید در نیربه گزارش ایکنا از اردبیل، ابراهیم امامی، فرماندار شهرستان نیر، ۲۰ خردادماه در آیین تجلیل از فعالان صنایع دستی این شهرستان، اظهار کرد: صنایع دستی نقش مهم و ارزنده‌ای در تحقق شعار سال داشته و می‌تواند زمینه برای جهش تولید و رونق اشتغال را فراهم آورد که باید در این راستا از فعالان و تولیدات این عرصه حمایت شود.

وی تلاش برای رونق تولید و فروش صنایع دستی در شهرستان را از برنامه‌های حمایتی از صنعتگران و هنرمندان در این زمینه برشمرد و بیان کرد: برای تولید هر یک از آثار و تولیدات صنایع دستی، مراحل مختلفی طی شده و بخشی یا تمامی مراحل تولید محصول به وسیله دست انجام می‌شود و این نشان از ارزش بالای این صنایع است.

فرماندار شهرستان نیر با اشاره به تولیدات فاخر صنایع دستی به ویژه در روستا‌های این شهرستان افزود: حفظ و احیای این تولیدات باید در اولویت قرار گرفته و در این زمینه اقدامات اساسی و لازم پ‍یگیری شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیر نیز اظهار کرد: در شهرستان نیر به ویژه در روستا‌های این شهرستان صنعتگران بسیاری در رشته‌های مختلف صنایع دستی مشغول فعالیت هستند که تولیدات ارزشمند و فاخری را تولید و وارد بازار می‌کنند.

بهنام وکیلی با تبریک ۲۰ خردادماه روز جهانی صنایع دستی گفت: حل مشکلات و دغدغه‌های پیش روی صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی در راستای رونق تولید و اشتغال در این بخش در اولویت بوده و در این زمینه پیگیری‌های اساسی انجام می‌شود.

وی ارائه آموزش، صدور پروانه‌های تولید انفرادی و حضور در نمایشگاه‌های صنایع دستی را از جمله برنامه‌های این حوزه برشمرد و بیان کرد: سالانه در این حوزه اقدامات مختلفی در سطح شهرستان انجام می‌شود.

در این آیین، در گرامیداشت ۲۰ خرداد؛ روز جهانی صنایع دستی، از هنرمندان، صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی شهرستان نیر توسط فرماندار این شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha